استاندار کردستان خبر داد

کاهش‌17.7درصدی‌سهم‌صادرات‌کردستان‌به‌عراق

استاندار کردستان با اشاره به اینکه سهم استان از صادرات به کشور عراق تنها 7.3 درصد است، گفت: این در حالی است که در گذشته این سهم حتی تا 25 درصد هم بود.
کد خبر: ۱۷۰۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷ 26 January 2016

به گزارش تابناک کردستان، عبدالمحمد زاهدی امروز در کارگروه توسعه صادرات استان کردستان اظهار کرد: ساختار فعلی اقتصادی کشور مربوط به یک ساختار اقتصادی بی‌ثبات است و طبعا در چنین شرایطی مقررات و بخشنامه‌ها تغییر می‌یابند.

وی با اشاره به اینکه سهم این استان از صادرات به کشور عراق تنها 7.3 درصد است، گفت: این در حالی است که در گذشته این سهم حتی تا 25 درصد هم بود.

استاندار کردستان با اشاره به مشکلاتی که منطقه اقلیم کردستان در مورد داعش و ترکیه دارد، تصریح کرد: اما جنوب عراق با چنین مشکلاتی مواجه نیست و می‌تواند بازاری خوب برای صادرکنندگان ما باشد.

وی با اشاره به اینکه کشورهای همسایه جنوب عراق، چیزی برای صادرات به آنجا ندارند، گفت: این منطقه عراق می‌تواند از طریق ما همه نیازهای خود را تأمین کند.

زاهدی خواستار انتقال مشکلات بخش صادرات به شکل مدون از سوی بخش خصوصی به دولت برای انعکاس آنها به پایتخت شد و افزود: بخش خصوصی می‌تواند در توسعه صادرات به دولت یاری رساند.

وی با تأکید بر اینکه نباید حل تمامی مشکلات را از دولت توقع داشته باشیم، اظهار کرد: طرف عراقی در منطقه اقلیم، مشکلاتی را پیرامون کالاها و صادرکنندگان استان ما یادآوری کرده است.

استاندار کردستان، پایبند نبودن برخی تجار به تعهدات، افت کیفیت محصولات و بسته‌بندی نامناسب را از مهمترین عوامل نارضایتی طرف عراقی در خصوص محصولات صادراتی استان کردستان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه تنها تولیدکنندگان بزرگ می‌توانند صادرکنندگان خوبی هم باشند، بر ضرورت تخصصی کردن موضوع صادرات در کشور تأکید کرد و گفت: فعالان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی سنندج هم، می‌توانند از طریق اتاق‌های بازرگانی سایر استان‌ها، نسبت به حضور در بازارهای جدید اقدام کنند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار