احیاءکاروانسراهای شهر همدان

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‎گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه احیای بافت فرسوده به شهر هویت می‎بخشد، گفت: کاروانسراهایی که در بازارهای قدیمی شهر همدان واقع شده است باید بازسازی و احیا شود.
کد خبر: ۱۷۱۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ 29 January 2016

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایهگذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه احیای بافت فرسوده به شهر هویت میبخشد، گفت: کاروانسراهایی که در بازارهای قدیمی شهر همدان واقع شده است باید بازسازی و احیا شود.

به گزارش تسنیم ، محمد تبریزی در کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با اشاره به رشد بافت فرسوده اظهار داشت: در گذشته بافت فرسوده در رینگ اول شهر و محله‌های قدیمی و تاریخی شهر همدان رسوخ کرده بود اما اکنون سطح مساحت بافت فرسوده در حال پیشروی و به رینگ دوم رسیده است.

وی با بیان اینکه بهترین نقاط شهر همدان در محدوده بافت فرسوده قرار گرفته‌اند، افزود: احیای بافت فرسوده نوعی سرمایه‌گذاری است و زمینه را برای توسعه شهر فراهم می‌کند.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه شهرداری باید از محله‌های دارای بافت فرسوده به دنبال کسب درآمد اقتصادی باشد، گفت: محدوده‌های بافت فرسوده باید با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احیا شود.

وی بیان کرد: کاروانسراهای بسیاری در بافت تاریخی بازار همدان واقع شده‌اند که باید نسبت به بازسازی و احیای آنها اقدام کرد.

تبریزی با اشاره به هویت بخشی به شهر با احیای بافت فرسوده عنوان کرد: جولان یکی از محله‌های قدیمی شهر همدان است که مساحت بافت فرسوده بسیار گسترده است که برای بهسازی منطقه جولان اقداماتی انجام شده است اما کافی نیست و اداره کل راه و شهرسازی باید در این زمینه جدی‌تر ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی با اقدامات خود طرح تفصیلی شهر همدان را دگرگون کردند، افزود: اجاره ساختمان‌های مسکونی توسط ادارات در نقاط بالا شهر به دلیل افزایش تردد ارباب رجوع مشکلاتی را برای ساکنان این مناطق ایجاد کرده‌اند.

خانه بوم‌گردی همدان مهمانسرا می‌شود

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری همدان نیز با اشاره به اقدامات انجام شده برای احیای کاروانسراهای شهر اظهار داشت: کاروانسراهای «سیدقربان» و «نهاوندیان» شهر همدان بازسازی و احیا می‌شوند و در راستا 6.7 میلیارد تومان بابت عوارض و پروانه این دو کاروانسرا در نظر گرفته شده است.

میلاد کریمی افزود: خانه بومگردی که در منطقه بافت فرسوده جولان واقع شده است به مظنور توسعه و رونق گردشگری در شهر همدان با مشارکت بخش خصوصی تبدیل به مهمانسرا می‌شود.

وی عنوان کرد: املاک تاریخی و واجد ارزش شهر همدان که در مناطق بافت فرسوده و محله‌های قدیمی قرار گرفته‌اند، شناسایی شدند تا با احیا از تخریب آنها جلوگیری شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار