استاندار خراسان جنوبی در دیدار با معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کشور از جاذبه ها و کمبود ها سخن گفت

توسعه گردشگري و صنايع دستي از راه هاي كسب درآمد وايجاد اشتغال پايدار در استان است

استاندار خراسان جنوبی: امنيت پايداري كه در استان وجود دارد يك عامل مهم و زيرساختي در توسعه گردشگري وپذيرايي از گردشگران است/ خراسان جنوبي می تواند مقصدي ايده آل براي گردشگران اروپایی باشد / با كمترين سرمايه گذاري در بخش گردشگري و صنايع دستي مي توان بيشترين بهره برداري را به دست آورد/ كمبود پروازهاي داخلي و خارجي به استان و فقدان اقامتگاه ها و هتل هاي مناسب از مشكلات کار است
کد خبر: ۱۷۵۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳ 05 February 2016

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور: در حال حاضر گردشگران خارجي خصوصاً گردشگران اروپايي به دنبال ديدن مناطق بكر و اماكن ناشناخته هستند كه خراسان جنوبي مي تواند مقصدي ايده آل براي آنها باشد

به گزارش تابناک، وجه اله خدمتگزار استاندار خراسان جنوبی در دیدار معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کشور، به برخي از ظرفيت هاي گردشگري استان اشاره كرد و ادامه داد: در حال حاضر كوير به عنوان يك ظرفيت بسيار خوب مي تواند مورد توجه گردشگران خصوصاً گردشگران اروپايي قرار گيرد.

وي وجود امنيت در استان را مورد تاكيد ويژه قرار داد و يادآورشد: امنيت پايداري كه در استان وجود دارد مي تواند به عنوان يك عامل مهم و زيرساختي در توسعه گردشگري وپذيرايي از گردشگران مورد توجه برنامه ريزان و متوليان امر قرار گيرد.

استاندار خراسان جنوبی صنايع دستي استان را از ديگر توانمندي هاي استان دانست و تصريح كرد: وجود روستاهاي هدف گردشگري در كنار ابنيه تاريخي و نيز مراكز علمي و فرهنگي از جمله مدرسه شوكتيه از ديگر جاذبه هايي است كه در استان وجود دارد.

وي توسعه گردشگري و صنايع دستي را يكي از راه هاي كسب درآمد وايجاد اشتغال پايدار در استان دانست و افزود: در واقع مي توان با كمترين سرمايه گذاري در اين بخش بيشترين بهره برداري را به دست آورد، بنابراين كاملاً توجيه پذير خواهد بود كه توسعه اين امر در دستور كار مسئولين امر در كشور قرار گيرد.

وي به مشكلات موجود در اين زمينه اشاره كرد و ادامه داد: كمبود تعداد پروازهاي داخلي و خارجي و نيز مشكلاتي كه در بحث اقامتگاه ها و هتل هاي مناسب در سطح استان وجود دارد از ديگر مشكلاتي است كه بايد در جهت رفع آنها برنامه ريزي هاي كارشناسي از سوي مسئولين به انجام برسد.

استاندار خراسان جنوبی با بيان اينكه با تمام توان آماده هر گونه حمايت و كمك در زمينه توسعه فضاهاي گردشگري در استان هستيم گفت: اميد است مسئولين كشوري نيز با شناسايي دقيق و موشكافانه ظرفيت ها و مشكلات موجود نسبت به تهيه نقشه راهي براي توسعه گردشگري در استان هايي همچون خراسان جنوبي اقدامات و برنامه ريزي هاي لازم را به انجام برسانند.

خدمتگزار توسعه گردشگري را يكي از راه هاي تحقق اقتصاد مقاومتي دانست و تصريح كرد: توسعه اين امر مي تواند علاوه بر ايجاد ثروت و اشتغال ، موجب ايجاد اميد، نشاط و شادابي در بين توليدكنندگان و صاحبان مشاغل در زمينه گردشگري شود كه از برنامه ها و سياست هاي مهم كاري دولت يازدهم نيز محسوب مي شود.

مناطق بكر و اماكن ناشناخته مقصدي ايده آل براي گردشگران اروپايي

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور نيز در اين ديدار با بيان اينكه خراسان جنوبي از جلمه استان هاي با ظرفيت بالا در زمينه گردشگري و صنايع دستي است، گفت: در حال حاضر گردشگران خارجي خصوصاً گردشگران اروپايي به دنبال ديدن مناطق بكر و اماكن ناشناخته هستند كه خراسان جنوبي مي تواند مقصدي ايده آل براي آنها باشد.

مرتضي رحماني موحد، ضمن تاكيد بر معرفي بيش از پيش ظرفيت هاي گردشگري استان خراسان جنوبي گفت: باتوجه به ظرفيت هايي كه در اين زمينه دراستان وجود دارد، شركت در نمايشگاه هاي بين المللي و نيز معرفي محصولات و اماكن گردشگري در سطح كشور مي تواند تا حد زيادي كمك كننده و راهگشا باشد.

وي ضمن تاكيد بر تهيه نقشه راه براي توسعه گردشگري در استان خراسان جنوبي گفت: قطعاً اين امر با نظر كارشناسان امر و نيز متوليان استاني در آينده اي نزديك به انجام خواهد رسيد..

وي كوير را يك ظرفيت بي بديل براي خراسان جنوبي دانست و تصريح كرد: در حوزه طبيعت گردي و نيز قنات ها اين استان داراي جاذبه هاي بي نظيري است كه توسعه آنها مي تواند به توسعه گردشگري در استان خراسان جنوبي كمك كند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار