رتبه اول يزد به لحاظ برخوداري از تخت‌هاي بيمارستاني

کد خبر: ۱۷۶۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷ 06 February 2016

به گزارش تابناک یزد،رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد با بيان اين كه استان یزد با برخورداری از سه هزار تخت بیمارستانی در رتبه نخست کشور قرار دارد، اعلام كرد: در سال آینده نيز بین 800 تا يكهزار تخت بیمارستانی در سیستم دولتی استان راه‌اندازی می‌شود.

دكتر "محمدرضا میرجلیلی" در دیدار دانشگاهیان استان با نماینده ولی فقیه که به مناسبت دهه مبارک فجر انجام شد، گفت: با پیروزی انقلاب، کشور ما در محورهای متعدد و با شتاب روزافزون رشد و بالندگی خود را آغاز كرد و امروز یکی از مهمترین این محورها، عرصه سلامت مردم است که به شدت دچار دگرگونی و پیشرفت شده است.

 وی با اشاره به این که استان یزد در حال حاضر با برخورداری از سه هزار تخت بیمارستانی، رتبه نخست کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده است، اظهار كرد: در سال آینده نيز بین 800 تا يكهزار تخت بیمارستانی در سیستم دولتی استان راه‌اندازی می‌شود.

به گفته‌ي ميرجليلي، هم اکنون در تمامی شهرستان‌های استان، بیمارستان و مراکز درمانی خدمات متعددی به شهروندان ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر 880 پزشک عمومی، 260 دندانپزشک و 76 فوق تخصص در قطب درمان کشور مشغول ارائه خدمات درمانی به مردم استان، اتباع و مراجعین غیر بومی هستند، اعلام كرد: قبل از وقوع  انقلاب اسلامی، تعداد پزشکان در استان انگشت شمار بود و همه آنچه که  یزد را پیشتاز عرصه پزشکی كرده، به مدد انقلاب و خون شهداء به دست آمده و صیانت از این نعمت بزرگ، وظیفه فرد فرد ما است.

رییس دانشگاه علو م پزشکی یزد با اشاره به دستاوردهای طرح ملی تحول نظام سلامت در حوزه درمان، گفت: اجرای این طرح نیز در حوزه بهداشت، پس از گذشت دو سال از شناسایی جمعیت استان و شناسایی عوامل خطر، به تازگی آغاز شده و با جذب حدود 500 مراقب سلامت، اصل پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها در اولویت کار خادمان سلامت و پزشکان این استان قرار گرفته است.

وی ارتقاي هتلینگ بیمارستان‌ها، کاهش هشت درصدی نرخ زایمان طبیعی، ماندگاری پزشکان در مناطق کمتر برخوردار را نمود بارز عدالت در سلامت به مدد اجرای طرح تحول عنوان کرد.

مرجليلي در پايان نيز با اشاره به وجود 40 مرکز تحقیقاتی در حوزه سلامت استان، شاخص‌ترین این مراکز را پژوهشکده علوم تولید مثل و ناباروری ذكر كرد كه از مهمترین مراکز تحقیقاتی در سطح دنیا محسوب می‌شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار