تبلیغات انتخابات خبرگان رهبری در مازندران شروع شد

تبلیغات نامزدهای پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری ازبامداد امروز پنجشنبه در شهرها و روستاهای استان مازندران شروع شد و طرفداران نامزدها با نصب پوستر و تراکت های تبلیغاتی ، جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را ساعاتی زودتر کلید زدند .
کد خبر: ۱۷۹۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷ 11 February 2016

به گزارش تابناک مازندران ، در استان مازندران برای چهار کرسی استان در مجلس خبرگان رهبری هشت نفر رقابت می کنند .


همزمانی شروع نخستین روز تبلیغات نامزدهای مجلس خبرگان رهبری با دهه فجر و جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باعث شد تا طرفداران برخی از نامزدها در لحظات آغازین تبلیغات با به راه انداختن کاروان خودرویی ، این تغییر وضعیت انتخاباتی را پر سر و صدا اعلام عمومی کنند .


تبلیغات انتخاباتی نامزدهای خبرگان که تا پیش از این زیر پوستی در شهرها و روستاها انجام می شد و نمود خارجی آن بیشتر در فضای مجازی قابل مشاهده بود از صبح امروز با نصب پوستر و پارپه نوشته در جای جای مناطق شهری و روستایی مازندران نظر هر شهروندی را جلب می کند .


با تعیین تکلیف وضعیت نامزدها ، از چند روز پیش کار و کاسبی چاپخانه داران و کانون های تبلیغاتی در رونق کم سابقه گرفت به گونه ای که چاپخانه داران از دو هفته پیش درخواست های چاپ برای اقلام متفرقه را در نوبت قرار می دادند .


بر اساس گزارش های رسمی دستکم 200 چاپخانه و بیش از 30 کانون تبلیغاتی در مازندران وجود دارد که این روزها دوران رونق خود را می گذرانند و تلاش دارند تا کسادی و رخوت چندین ماهه گذشته را جبران کنند .


اگرچه رونق کار و کاسبی چاپخانه ها و کانون های تبلیغاتی تنها برای چاپ پوستر و تراکت های نامزدهای خبرگان رهبری نبوده و بخش عمده ای به نامزدهای مجلس شورای اسلامی مرتبط است ، ولی به دلیل نهایی نشدن مرحله تایید صلاحیت ها ، چاپخانه داران بیشتر سرگرم تدارک مواد تبلیغاتی برای هواداران نامزدهای خبرگان رهبری بودند و هستند .



هواداران نامزدهای مجلس خبرگان رهبری در بعضی از شهرهای مازندران که برای تبلیغات انتخاباتی لحظه شماری می کردند ، حتی دقایقی پیش از فرارسیدن زمان مقرر کاسه صبرشان لبریز شد و ماراتن تبلیغات را با چسبابدن پوسترها و تراکت ها پیش از به صدا در آمدن صوت مجریان آغاز کردند.


ستاد انتخابات استانداری مازندران شب گذشته اسامی هشت نامزد نمایندگی مجلس خبرگان رهبری را اعلام و تاکید کرد که تبلیغات از بامداد پنجشنبه آغاز می شود .


مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات مازندران
 گفت : براساس ماده 23 آئین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری ، فعالیت تبلیغاتی نامزدها از بامداد 22 بهمن ماه شروع شده و تا ششم اسفند ماه یعنی 24 ساعت قبل از شروع اخذ رای ادامه خواهد داشت.

احمد مظفری افزود : برای رعایت انصاف در برخورداری نامزدهای مجلس خبرگان رهبری از تبلیغات یکسان، کمیسیون بازرسی برای نظارت بر این فرایند در استانداری تشکیل شده است .


به گفته وی نشست های این کمیسیون با حضور استاندار و رئیس کل دادگستری ، رئیس هیات نظارت شورای نگهبان و مدیران صداو سیما برای نظارت بر تبلیغات نامزدها تشکیل می شود.


مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران گفت : بر اساس قانون تبلیغات انتخابات خبرگان ( تبصره یک ماده 26) استفاده از هر گونه تراکت های تبلیغاتی اعم از کاغذی، پارچه ای ؛ مقوایی و فلزی و سایر بیشتر از ابعاد 70 در 100 ممنوع است.


مظفری افزود : دخالت کارکنان دولت در ساعات اداری و یا استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات نامزدها نیز طبق ماده 25 قانون انتخابات ممنوع است و با متخلفان نیز برخورد می شود.


دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور هفتم اسفندماه در مازندران برگزار می شود. 

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار