رعایت نکاتی برای خانه تکانی ایمن در ایام نوروز

به گزارش تابناک سمنان،با نزدیک شدن به فصل بهار و جلوه گری دوباره طبیعت، خانواده های ایرانی به رسم دیرین اقدام به خانه تکانی برای تمیزی و زیبایی بیشتر منازل خود می کنند که در بسیاری از موارد عدم رعایت نکات ایمنی موجب وارد شدن خسارات جسمی و مالی می شود.
کد خبر: ۱۸۹۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱ 29 February 2016
علیرضا محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شاهرود روز دوشنبه دراین باره به ایرنا گفت: انجام برخی کارها در خانه تکانی باید با رعایت نکات ایمنی همراه باشد. وی به منظور ایمنی هرچه بیشتر محیط خانه و تندرستی اعضای خانواده و خانه تکانی بدون حادثه ، توصیه هایی را ارائه می کند.

به گفته محمدی، هنگام استفاده از نردبان یا چهار پایه از سطح اتکاء آن با زمین کاملا مطمئن شوید و در حد امکان از نردبان دو طرفه و استاندارد استفاده کنید.

 **دقت داشته باشید مواد شوینده به ویژه مایعات جرم گیر مانند جوهر نمک در دسترس کودکان قرار نداشته باشد همچنین توجه داشته باشید که از این گونه مواد در حد استاندارد استفاده شود.

*** هنگام پاک کردن شیشه پنجره ها اصول ایمنی را رعایت و از قرار گرفتن روی لبه پنجره، نرده یا قرنیزها خودداری کنید.

**** پاک کردن و شستشوی لوازم برقی از جمله چراغ روشنایی، لوستر ودیگر وسایل بدون قطع کردن جریان برق بسیار خطرناک است و احتمال برق گرفتگی را افزایش می دهد، بنابراین نخست جریان برق را در وسیله برقی قطع سپس به پاک کردن یا شستشوی آن بپردازید.

****
لوازم خانگی به ویژه اجاق گاز را با احتیاط و دقت جا به جا و اتصالات مربوط به گاز را با آب و صابون کنترل کنید تا از سالم بودن آنها و نشت نکردن گاز مطمئن شوید.

**** از جا به جایی وسایل و اثاثیه سنگین منزل به تنهایی خوداری کنید و از کارگران حرفه ای کمک بگیرید تا دچار کمر درد یا عوارض دیگر ناشی از آن نشوید.

**** از شستن پرده، کف اشپزخانه و حمام که به مواد روغنی آلوده هستند با بنزین و دیگر موادی که به سرعت شعله ور می شوند خودداری کنید.

**** مواد قابل اشتعال را در دستشویی، سرویس بهداشتی و چاه فاضلاب منزل نریزید زیرا احتمال بروز آتش سوزی و دیگر حوادث احتمالی افزایش خواهد یافت.

**** وجود خاموش کننده دستی آتش نشانی آماده به کار در خانه، هنگام بروز آتش سوزی کمک بسزا و موثری در خاموش شدن آتش است بنابراین دقت کنید که خاموش کننده همواره شارژ و آماده به کار باشد. به گفته وی ، با رعایت این نکات کلیدی ، از بروز حوادث ناخوشایند که می تواند سال نو را تلخ نماید، جلو گیری خواهد شد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار