رئیس پارک علم و فناوری مازندران

ثبت 29 طرح فناورانه توسط نخبگان مازندرانی

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با اعلام اینکه 29 طرح فناورانه مازندران در سال‌جاری به ثبت رسیده است، گفت: 11 طرح دیگر نیز در مرحله بررسی قرار دارد.
کد خبر: ۱۹۵۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۳ 10 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، علی معتمدزادگان اظهار کرد: در سال‌جاری 40 طرح فناورانه به پارک علم و فناوری مازندران معرفی شد که 29 طرح به ثبت رسیده و 11 طرح دیگر نیز در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه امروزه در اهمیت مالکیت فکری (معنوی) و حفظ آن در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی مباحث فراوانی مطرح است، افزود: گسترش ارتباط از طریق شبکه جهانی اینترنت و قابلیت دسترسی سریع و آسان به تمام اطلاعات و سوءاستفاده برخی افراد از آثار و دستاوردهای دیگران بر اهمیت این نوع مالکیت و اعتبار آن افزوده است.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران بیان کرد: برخی از سازمان‌های بین‌المللی، به‎ویژه سازمان جهانی مالکیت فکری «وایپو» به‌منظور تبیین و گسترش مالکیت معنوی در بین جوامع مختلف و نیز در محیط الکترونیکی، تحقیقات و بررسی‌هایی انجام داده است، تا بهتر و دقیق‌تر ابعاد و ویژگی‌های آن را مشخص و موقعیت آن را مستحکم کند.

معتمدزادگان با اعلام اینکه پارک علم و فناوری مازندران به‌عنوان یکی از مراجع بررسی و پذیرش طرح‌ها برای دریافت تائیدیه اختراع در این استان است، تصریح کرد: یکی از زیرساخت‌هایی که می‌تواند ضامن دستاوردهای پژوهشی و تحقیقاتی در عصر حاضر باشد، توجه به «حقوق مالکیت فکری» است که در پارک مشاوره حقوقی و فنی به متقاضیان ارائه می‎شود.

وی در پایان با بیان اینکه بیشترین طرح‌ها در حوزه‌های مکانیک ساخت و تولید، الکترونیک و صنایع غذایی است، گفت: به هر طرح فناورانه و دارای تجاری‎سازی، 40 تا 50 میلیون تومان تسهیلات نقدی یا غیر نقدی پرداخت می‎شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار