توصیه های ایمنی آتش نشانی برای خانه تکانی

مدیرعامل سازمان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد به منظور ایمنی هرچه بیشتر محیط خانه و تندرستی اعضای خانواده و خانه تکانی بدون حادثه توصیه هایی به شهروندان ارائه کرد.
کد خبر: ۱۹۵۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷ 11 March 2016
به گزارش تابناک یزد، سیدعباس میرشمسی به شهروندان یزدی توصیه کرد: هنگام استفاده از نردبان یا چهار پایه از سطح اتکاء آن با زمین کاملا مطمئن شوند و در حد امکان از نردبان دو طرفه و استاندارد استفاده کنند.
وی ادامه داد: شهروندان دقت داشته باشند مواد شوینده به خصوص مایعات جرم گیر مانند جوهر نمک در دسترس کودکان قرار نداشته باشد؛ همچنین توجه داشته باشند که از اینگونه مواد در حد استاندارد استفاده شود.
این مسئول با بیان اینکه شهروندان هنگام پاک کردن شیشه و پنجره ها اصول ایمنی را رعایت و از قرار گرفتن روی لبه پنجره، نرده یا قرنیزها خودداری کنند اظهار کرد: پاک کردن و شستشوی لوازم برقی از جمله چراغ روشنایی و لوستر بدون قطع کردن جریان برق بسیار خطرناک است و احتمال برق گرفتگی را افزایش می دهد، از این رو نخست جریان برق را در وسیله برقی قطع و سپس به پاک کردن یا شستشوی آن بپردازند.
میرشمسی افزود: لوازم خانگی به خصوص اجاق گاز را با احتیاط و دقت جا به جا و اتصالات مربوط به گاز را با آب و صابون کنترل کنید تا از سالم بودن آنها و نشت نکردن گاز مطمئن شوید؛ همچنین از جا به جایی وسایل و اثاثیه سنگین منزل به تنهایی خوداری کنید و از کارگران حرفه ای کمک بگیرید تا دچار کمر درد یا عوارض دیگر ناشی از آن نشوید.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی از شهروندان خواست از شستن پرده، کف آشپزخانه و حمام که به مواد روغنی آلوده هستند با بنزین و دیگر موادی که به سرعت شعله ور می شوند خودداری کنند.
وی ادامه داد: شهروندان مواد قابل اشتعال را در دستشویی، سرویس بهداشتی و چاه فاضلاب منزل نریزند، چرا که احتمال بروز آتش سوزی و دیگر حوادث احتمالی افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایرنا یزد،میرشمسی با بیان اینکه وجود خاموش کننده دستی آتش نشانی آماده به کار در خانه، هنگام بروز آتش سوزی کمک بسزا و موثری در خاموش شدن آتش دارد خاطر نشان کرد: شهروندان دقت کنند که خاموش کننده همواره شارژ و آماده به کار باشد.
شهر یزد با حدود 99 کیلومتر مربع محدوده 9 ایستگاه آتش نشانی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار