جاذبه های گردشگری میانه

تابناک تبریز در نظر دارد تا جاذبه های گردشگری استان را در قالب معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان ها به خدمت بینندگان عزیز تقدیم دارد.
کد خبر: ۲۰۰۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱ 19 March 2016
این قسمت: جاذبه های گردشگری میانه

میانه
 

میانه در جنوب شرقی استان آذربایجان شرقی قرار دارد و به عنوان دروازه آذربایجان شناخته می شود و با شهرستانهای زنجان، سراب، خلخال، بستان آباد و هشترود همسایه می باشد. ارتفاع شهرستان میانه از سطح دریا 1100 متر و مساحت شهرستان 5590 کیلومتر می باشد.

آبشار بلوکان

آبشار بلوکان در استان آذربایجان شرقی واقع است. این آبشار در 4 کیلومتری شمال روستای بلوکان در میان دره ای سرسبز قرار دارد. آبشار بلوکان در ارتفاع 2180 متری از سطح دریا قرار گرفته و ارتفاعی در حدود 10 متر دارد. در مسیر این دره رودخانه بلوکان جاری است.
کاروانسرای جمال آباد

کاروانسرای جمال آباد: 
 این بنای تاریخی در کنار روستای جمال‌آباد، واقع در ۳۵ کیلومتری شهر میانه قرار دارد که در سال ۱۰۶۵ هجری قمری بنا شده‌است. (به نوشته شوالیه شارون نویسنده و جهانگرد معروف، این کاروانسرا در تاریخ ۷۳۳ هجری قمری بدست غیاث الدین محمد، وزیر سلطان ابوسعید، سلطانساخته شده است.

قلعه نجفقلی خان

   این قلعه بزرگ خاکی، در جنوب شرقی میانه ( جنب رودخانه شهر چایی) قرار گرفته‌است. در قسمت‌های شمالی و شمال شرقی آن بناهای مسکونی احداث شده‌است و سمت جنوبی و جنوب غربی آن را زمین‌های زراعی و باغات سرسبز احاطه نموده است.
 

قیز کورپوسی (پل دختر):

این پل معروف در دامنه شرقی قافلانکوه و در فاصله ۲۰ کیلومتری شهر میانه، بر روی رودخانه قزل اوزون ساخته شده و دارای سه دهانه بزرگ و محکم با پاینه‌های استوار آجری است که بر روی آب برهای سنگی قرار گرفته‌است.

قیز قالاسی (قلعه دختر):
 این قلعه در کتابهای تاریخ و سفرنامه‌ها، چنین توصیف شده‌است: این قلعه در ۲ کیلومتری شمال پل دختر (۱۸ کیلومتری جنوب میانه) بر روی صخره بزرگ و قلل تیز، در بالای کوه‌های قافلانکوه واقع شده‌است.


قبر امامزاده محمد

 این امامزاده در روستای کندوان، واقع در ۳۵ کیلومتری شهر میانه سر بر بالین خاک نهاده و با ساختمانی کوچک و ساده گلی و یک ضریح چبی، سفره نور و ایمان و محبت در قلوب مردم روستا و اطراف آن گسترانیده‌است.

مسجد سنگی ترک
 
 این مسجد در روستای قدیمی ترک، در ۲۹ کیلومتری شمال شرق میانه واقع شده، از آثار بسیار مهم آذربایجان است و از شگفتیهای منحصر به فردی برخوردار می‌باشد. شیوه معماری و مصالح ساختمانی که در آن به کار رفته‌است،


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار