ازدواج زودهنگام دختران آسیب‌شناسی می‌شود

مشاور استاندار و مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: ازدواج های زود هنگام دختران روستایی و عشایری در استان اردبیل آسیب شناسی می شود.
کد خبر: ۲۰۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹ 08 April 2015

به گزارش ایرنا، ماریا موسوی در نشستی با خبرنگاران افزود: این آسیب شناسی و پژوهش توسط دانشگاه پیام نور استان انجام شده و موانع ادامه تحصیل دختران زیر 15 سال شناسایی و راهکارهای مناسبی برای جلوگیری از ازدواج زودهنگام ارائه می شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای رفع مشکلات دختران روستایی بازمانده از تحصیل از ایجاد سه باب مدرسه شبانه روزی در مناطق محروم و روستایی استان برای جلوگیری از بازماندن از تحصیل خبر داد.

موسوی توانمندی های زنان را با اهمیت دانست و افزود: 50 زن در استان به عنوان دهیار فعالیت می کنند و بیش از 400 تعاونی تولیدی زنان نیز در استان وجود دارد که بیش از نیمی از این تعاونی ها غیرفعال شده است.

وی گفت: امسال برای تشکیل تعاونی های جدید و حل مشکلات تعاونی های تولیدی راکد بانوان تلاش شده و اقدامات لازم برای فعالیت و پویایی بانوان در عرصه های کار و تولید نیز در حال انجام است.

وی با بیان این که توانمندی های زنان استان نیازمند حمایت و پشتیبانی است افزود: در سال گذشته دو نمایشگاه توانمندی بانوان در سطح استانی و یک نمایشگاه توانمندی در سطح منطقه ای برگزار شده و در سال جاری نیز برپایی این نمایشگاه ها ادامه می یابد.

وی تشکیل بازارچه دایمی فروش تولیدات و نمایش توانمندی های زنان استان را ضروری دانست و بیان کرد: پارسال بازارچه موقتی به صورت پنجشنبه بازار در پارک بانوان اردبیل دایر شد ولی نظیر این بازارچه ها باید به صورت دائمی برای فروش تولیدات بانوان دایر شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار