پیگیری ثبت تالاب سدمیل مغان درکنوانسیون رامسر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اردبیل گفت: در سال جدید مراحل ثبت تالاب سد میل مغان را در کنوانسیون تالاب رامسر پیگیر هستیم تا مراحل اداری و اجرایی آن انجام شود.
کد خبر: ۲۰۵۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶ 02 April 2016

سید رضا موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: تلاش ما بر این است تا در سال جدید از طریق مرکز کشور، تالاب سد میل مغان را در ردیف تالاب‌های حفاظتی و صیانتی به ثبت برسانیم تا با تامین اعتبار مورد نیاز در نگهداری و حفاظت آن تلاش بیشتری را انجام دهیم.

وی تقویت پاسگاه‌های محیط‌بانی را یکی از اولویت‌های سال جدید توصیف کرد و گفت: در کنار این امر برنامه‌های حفاظتی محیط‌زیست طبیعی و انسانی را نیز به عنوان یک رویکرد اساسی پیگیر هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اردبیل به رفع برخی از نواقصات و اشکالات در حوزه اجرایی و صیانتی منابع و مواهب خدادادی اشاره کرد و افزود: در ثبت مناطق تحت مدیریت نیز تلاش جدی‌تری را انجام می‌دهیم و امیدواریم بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

مناطق تحت مدیریت را تا 17 درصد باید افزایش دهیم

موسوی افزود: در حال حاضر مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست استان اردبیل 7.8 است که قرار شده است در سال 95 مناطق تحت مدیریت اعم از مناطق حفاظتی، اثر طبیعی و ملی و شکار ممنوع افزایش پیدا کند.

وی گفت: تا سال 2020 باید این محدوده به 17 درصد برسد که امیدواریم با اقداماتی مناسب تصرف اراضی تحت مدیریت را شاهد باشیم که البته این امر به دور از تصرف منابع طبیعی و عرصه‌های ملی خواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اردبیل بیان کرد: در سال جدید در کنار رفع تصرف احتمالی اراضی ملی در قالب مناطق تحت مدیریت به افزایش نظارت‌ها نیز همت خواهیم کرد تا بستر یک کار مناسب و مطلوب در فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها شکل بگیرد.

موسوی با یادآوری اینکه در روز طبیعت به نسبت سال‌های گذشته تخریب‌های کمتر و فرهنگ‌سازی مناسبی را در سطح آحاد جامعه شاهد بودیم، افزود: امسال همت تشکل‌ها و مجموعه‌های مردم‌نهاد نیز در این حوزه مثبت و امیدوارکننده بود و تلاش جدی انجام شد تا برخی از کاستی‌ها و مشکلات به حداقل رسیده و در روز طبیعت شاهد مهربانی و آشتی بیشتر مردم با زیبایی‌های طبیعت باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار