تربیت نسل سالم بزرگترین وظیفه جامعه است

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: تربیت نسل سالم بزرگترین وظیفه جامعه است.
کد خبر: ۲۰۷۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵ 06 April 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی سه‌شنبه شب در جمع مردم خلخال در مراسم افتتاح مسجد حضرت فاطمةالزهرا (س) در مسکن مهر خلخال گفت: مهمترین وظیفه جامعه امروز تربیت نسل سالم است.

وی فضای مسجد را محلی برای تربیت نفس‌های سالم دانست و گفت: اگر نفس سالم برای تربیت افراد سالم وجود نداشته باشد، آن جامعه اصلاح نخواهد شد و برای تربیت نفس جامعه فضاهای مساجد توسعه یابد.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: با نگاه به تاریخ در می‌یابیم که پیامبر مکرم اسلام با ورود به مدینه، اولین کاری که کرد ساخت مسجد قبا بود و این نشانه‌ این است که ما به ساخت فضاهای سالم تربیتی بزرگ نیازمندیم و اینجا امروز مسجد شایسته‌ای بنا شده که با حضور مردم افتتاح شد و این یک کار معنوی بسیار بزرگی است و بنده ساخت این مسجد را دراین منطقه زیبا تحسین می‌کنم.

عاملی اضافه کرد: لازم دانستم که در جمع مردم خلخال حضور یابم و برای حضور پرشور و اصل شرکت در انتخابات و حضور شایسته قدردانی کنم، این مردم به بنده لطف داشتند، شهرستان خلخال اهالی شایسته‌ای دارد که در تدین، فرهنگ از گذشته زبانزد هستند و بالاترین شهید روحانی استان اردبیل از این منطقه بوده که در شمالغرب کشور بی همتاست که این همه شهید عالم و شهدایی که در عراق به دست صدام به شهادت رسیده و مدفون هستند و این نشان از ریشه تدین عمیق در این منطقه است که بصیرت و معنویت عمیق شهرستان را نمایش می‌دهد.

امام جمعه اردبیل گفت: از جهت محرومیت خلخال مهاجرتی که انجام می‌شود برای ما شرمندگی دارد، این مساله باید حل شود و خداوند اگر به جایی آب و خاک دهد و آنجا فقر باشد، آن را قبول نمی‌کند و بر تمام مسئولان لازم است که تلاش کنند آب قزل‌اوزن مهار شود و در این منطقه مصرف شود.

وی گفت: وقتی به بنده گفتند که سد سفید رود سرریز شده، برای من باور آن خیلی سخت بود و بنده به رئیس جمهوری گذشته گفتم که شما آ‌ب‌های جاری در گیلان را مهار نمی‌کنید و بعد فکر انتقال آب قزل اوزن را دارید و آب این منطقه باید در همین منطقه مورد استفاده قرار گیرد و با فناوری‌های نوین در حوزه کشاورزی می‌توان کشاورزی منطقه را احیا نمود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به وجود استعداد‌های منطقه اشاره کرد و گفت: آب یکی از ظرفیت‌های مهم این شهرستان است و در حال حاضر 500 میلیون متر مکعب درحال تولید است و مهار آب یکی از اولویت‌هاست و در کجای کشورمان این ظرفیت تولید آب وجود دارد.

منتخب مردم استان اردبیل در پنجمین دوره خبرگان رهبری اضافه کرد: اگر مهار آب در این منطقه انجام شود مطمئنا کسانی که مهاجرت کرده‌اند خواهند برگشت و به دنبال این قضایا هستیم و در این سفر به خلخال با منتخب مردم خلخال و کوثر نیز دیدار و از وی خواستیم که هر جا لازم باشد برای مصلحت این شهرستان و خواسته این مردم پیش هر مسئول کشوری خواهیم رفت و به این مردم خدمت خواهیم کرد.

عاملی اظهار داشت: با مسئول ارشد استان سخن گفته‌ایم که از استعدادهای منطقه‌ای بهره برداری لازم انجام شود و این شهرستان ظرفیت‌های معدنی زیادی دارد که باید با همفکری این ظرفیت‌ها به عمل تبدیل و توسعه شهرستان را در بر گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار