4 فعالیت جدید در دفاتر پیشخوان استان یزد

دیدار نوروزی اعضای هیئت مدیره اتاق تعاون اردکان ،با مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی در راستای ارائه پیشنهادات و بررسی برنامه ها انجام شد.
کد خبر: ۲۱۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴ 11 April 2015

به گزارش تابناک یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان یزد، در راستای ارائه خدمات به منظور تسهیل امور مربوط به ارباب رجوع،اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان یزد خدماتی چون تشکیل پرونده درخواست های بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور ،ثبت نام مشاغل خانگی، جشنواره کارآفرینان برتر و جشنواره کارگر نمونه را به دفاتر پیشخوان دولت در سطح استان واگذار نمود.

در این طرح آموزشهای لازم توسط حوزه های تخصصی به مسئولین دفاتر پیشخوان دولت ارائه و هم اکنون 13 دفتر در مرکز استان و 20 دفتر در شهرستان ها آماده پاسخگویی و ارائه خدمات ذکر شده به متقاضیان می باشند.

شایان ذکر است مشاغل خانگی آن دسته از فعالیت هایی هستند که توسط عضو یا اعضای خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار شکل می گیرد و منجر به تولید خدمات و یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی می گردد.

مشاغل سخت و زیان آور نیز کارهایی است که درآن عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد بوده و دراثر اشتغال بیمه شده تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت های طبیعی جسمی و روانی در وی ایجاد می شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن می باشد.

بیمه شدگان شاغل در کارهای سخت و زیان آور که حداقل 20 سال سابقه کار متوالی یا 25 سال سابقه کار متناوب و پرداخت حق بیمه در کارهای سخت و زیان آور را دارا باشند،می توانند از شرایط در نظر گرفته شده استفاده نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار