برگزاری نشست مجمع نمایندگان بااعضاشورا

کد خبر: ۲۱۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ 11 April 2015
نخستین نشست هم اندیشی مجمع نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی با اعضای شورای اسلامی استان روز شنبه در فرمانداری شهرستان سیمرغ برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری ایرنا ، برگزار کنندگان این نشست هدف آن را ایجاد زمینه و بستر برای بیان مشکلات مناطق مختلف مازندران و مسائل پیش روی فعالیت اعضای شورای اسلامی استان و ارائه راهکار برای رفع آنها اعلام کردند.

رییس شورای اسلامی مازندران در این نشست به تازه تاسیس بودن پنج شهرستان این استان اشاره کرد و گفت : با این که هدف از ایجاد شهرستان برخورداری بیشتر و مطلوب تر مردم از خدمات است ولی در تاسیس شهرستان های جدید مازندران این هدف محقق نشده است .

حمید رضا افراشته افزود : هم اکنون شهرستان های تازه تاسیس عباس آباد ، سیمرغ ، سوادکوه شمالی ، میاندورود و کلاردشت از زیرساخت های لازم برای ارائه خدمات اداری به مردم برخوردار نیستند و نبود نبود ادارات برای ارائه خدمات مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

وی بر ضرورت فعال شدن تمامی ادارات دولتی در شهرستان های تازه تاسیس تاکید کرد و ادامه داد : شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای مازندران با انباشت پرونده مشکلات مردم مواجهند و لازم است با ارائه راهکارهای مناسب و برخورد عملی با این مسائل ، از مشکلات مردم گره گشایی شود.

رییس شورای اسلامی مازندران گفت : یکی از راه های شناخت مشکلات مردم و ارائه راهکار برای حل آنها برگزاری دوره ای نشست اعضای شورای اسلامی استان در شهرستان های مختلف است.

عضو شورای عالی استان های کشور نیز در این نشست از تشکیل اتحادیه شهرداری ها و دهیاری ها به عنوان راهکاری برای رفع مشکلات شهری و روستایی نام برد و گفت : متاسفانه مخالفت چندین باره مجلس شورای اسلامی با طرح تشکیل این اتحادیه امید بسیاری از شورایی ها را به یاس تبدیل کرده است .

نرگس کمالی افزود : همچنین ناپایداری در آمد شهرداری ها را با مشکلاتی مواجه کرده است و آنها برای انجام امور عمرانی نیازمند بهره مندی از اعتبارات دولتی هستند .

نماینده مردم چالوس ، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با انتقاد از آنچه که بی عدالتی سازمان همیاری شهرداری های کشور در توزیع و تخصیص امکانات و تجهیزات نامید ، گفت : وزیر کشور هفته جاری برای پاسخگویی در این خصوص به مجلس فراخوانده شد .

قاسم احمدی لاشکی افزود : سازمان همیاری شهرداری های کشور به عنوان ارگان دولتی موظف به ارائه تجهیزات و امکانات در اختیار با نگاه عادلانه به تمامی مناطق بر اساس نیاز است .

وی ادامه داد : مازندران به خاطر گردشگر پذیر بودن و حضور انبوهی از مسافران و گردشگران در تمامی ایام سال سال نیازمند توجه بیشتر در اعطای تجهیزات و امکانات برای ارائه خدمات است .

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت : سازمان همیاری شهرداری های وزارت کشور به مازندران در ارائه امکانات و تجهیزات لازم توجه کافی نداشته است در حالی که مازندران با امکانات و تجهیزات محلی در حال ارائه خدمات ملی است.

احمدی لاشکی با اظهار این نکته که شوراهای اسلامی از جایگاه ثابت و پایداری برخوردار نیستند ، اظهار داشت : این نهاد برای انجام امور به ثبات و پایداری لازم نیازمند دارد .

فرماندار سیمرغ نیز به تازه تاسیس بودن این شهرستان اشاره کرد و گفت : تاکنون 40 اداره در این شهرستان راه اندازی شد و مراحل ارزیابی و استقرار 10 اداره دیگر در حال انجام است .

علی اصغر میرزایی ایجاد توسعه پایدار را در گرو تامین برخی زیر ساخت ها از قبیل راه دانست و افزود : تسریع در اجرای طرح تعریض جاد های قائمشهر به کیاکلا ، کیاکلا به بهنمیر و کیاکلا به جویبار از جمله خواسته های مردم و مسوولان شهرستان سیمرغ است .

وی ابراز امیدواری کرد با تخصیص اعتبارات در سال 94 روند تکمیل این طرح ها سرعت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار