بیماری های شابع استان فارس کدامند؟

ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، دیابت، فشار خون بالا و سرطان در استان فارس شایع است.
کد خبر: ۲۲۰۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳ 28 April 2016
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:ایمانیه رییس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با اشاره به شیوع بیماری های غیرواگیر در استان فارس بیان كرد: ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، دیابت، فشار خون بالا و سرطان در استان فارس شایع است؛ به طوری كه ٤٢ درصد مرگ و میر به علت بیماری های قلبی عروقی، ١٨ درصد به علت تصادفات و ١٠ درصد به علت سرطان رخ می دهد.

وی راه اندازی مراكز جامع سلامت را یكی از اقدامات برای كنترل این عوامل خواند و گفت: سعی داریم مراكز جامع سلامت را فعال كنیم تا با مشاوره رژیم غذایی، كاهش مصرف دارو، مسائل روحی و روانی، مبارزه با اعتیاد و سیگار، به سمت كنترل این بیماری ها گام برداریم؛ از طرفی ارشاد پزشكانی كه بیش از حد كورتون و آنتی بیوتیك تجویز می كنند نیز در دستور كار است.

رییس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در خصوص تقویت تولیدات گیاهان دارویی تصریح كرد: قصد داریم با همكاری جهاد كشاورزی و راهنمایی كشاورزان توسط بخش خصوصی، تولید گیاهان دارویی را تقویت كنیم و اساتید و هیئت علمی را برای راه اندازی كارخانه های فرآورده های گیاهی ترغیب كنیم.

وی ادامه داد: برنامه بر این است تا تولید در حوزه ی گیاهان دارویی را تا پایان سال ٩٥ به پنج برابر تولیدات اول سال افزایش دهیم.

ایمانیه تصریح كرد: تمركز روی تولید گیاهان دارویی، در بحث صرفه جویی در مصرف آب و افزایش صادرات كمك كننده است.

ایمانیه اقدامات مربوط به كاهش تصادفات را نیز با اهمیت دانست و افزود: با همكاری راه و شهرسازی، پلیس راه، قوه قضاییه، پزشكی قانونی و اورژانس هر هفته جلساتی با محوریت چگونگی كاهش تصادفات، برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار