چابهار فضایی برای سرمایه گذاری همه کشورهای دنیا

کد خبر: ۲۳۶۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۶ 28 May 2016

سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در چابهار گفت: بندر چابهار باید ظرفیتهای خودش را به دنیا معرفی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، حمید رضا طوسی افزود: در راستای توسعه بندر چابهار، باید از حساسیت های کشورهای منطقه بکاهیم زیرا بندر چابهار فضایی برای سرمایه گذاری همه کشورهای دنیا بوجود آورده است و مسولین با سفرهای متعدد به کشورها، حضور در نمایشگاهها اهمیت این بندر و اثرات آن در منطقه را تشریح کنند .

وی همچنین در ادامه از بازدید جمعی از مدیران و کارشناسان اقتصادی این وزارتخانه در سفری 3 روزه از بندر چابهار خبر داد.

طوسی در همین رابطه اضافه کرد: با توجه به اعزام این مدیران و کارشناسان به حوزه کشورهای آفریقا، آمریکای لاتین، اقیانوسیه، اروپا و آسیا و نیزحوزه کشورهای حاشیه خلیج فارس ضرورت دارد آنان با ظرفیت ها و قابلیت های اقتصادی این منطقه آشنا شوند تا نسبت به جذب سرمایه گذاران خارجی در طول مدت ماموریتشان در خارج از کشور اقدام نمایند.

وی در خصوص برنامه های سفر این هیات اظهار داشت: بازدید از سایت پتروشیمی، جلسه با مدیران شرکت پتروشیمی نگین مکران و نشست با معاونان اقتصادی و سرمایه گذاری و فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار و بازدید از مراکز تجاری منطقه از برنامه های این هیات می باشد.

وی بیان کرد: این هیات از طرح توسعه بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری، مجموعه پیکره هفتم صنعتی منطقه بازدید و نشست های جداگانه ای با رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار و معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار خواهند داشت.

نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه آزاد چابهار از سال 1382 تاسیس و کارهایی نظیر ارایه مشاوره حقوقی و خدمات کنسولی، هماهنگی و برنامه ریزی تبادل هیات های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مربوط به اتباع خارجی مقیم این منطقه را انجام می دهد.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار