خرید 15هزار تن گندم در استان یزد

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد پیش بینی کرد امسال 15 هزار تن محصول گندم مازاد برمصرف کشاورزان بصورت تضمینی خریداری شود.
کد خبر: ۲۳۷۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴ 30 May 2016
به گزارش تابناک یزد،سید جمال سجادی پور اظهار کرد: کار خرید گندم توسط 11 مرکز خرید شرکتهای تعاونی روستائی درسطح استان یزد انجام می شود .
وی قیمت خرید گندم از کشاورزان در سال زراعی 94 - 95 را به میزان هر کیلوگرم 12 هزار و 705 ریال اعلام کرد که نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است.
سجادی پور خاطرنشان کرد: 13 هزار و 500 هکتار از زمین های این استان بصورت 100 درصد مکانیزه به کشت گندم اختصاص یافته که پیش بینی می شود امسال 48 هزار تن گندم از کشتزارهای این استان برداشت شود.
این مسوول بابیان اینکه عملکرد متوسط گندم در این استان سه هزار و 700 کیلوگرم در هر هکتار است ادامه داد: بیشترین سطح زیر کشت گندم در شهرستانهای ابرکوه ، خاتم ، بهاباد و یزد است .
رییس سازمان جهاد کشاورزی یزد تصریح کرد: باتوجه به شرایط آب و هوایی کار برداشت گندم در بعضی از مناطق این استان بزودی آغاز و به کشاورزان توصیه می شود گندم مازاد بر مصرف خود را به مراکز خرید شرکت تعاونی روستایی تحویل دهند.
سالانه از سطح 158 هزار و 565 هکتار زمینهای قابل کشت، بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان یزد تولید می شود.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار