مسائل فرهنگی در طرح‎های دریا جدی بگیریم

کد خبر: ۲۳۸۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶ 30 May 2016
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: مشارکت تمامی دستگاه‌های فرهنگی در بحث طرح‌های دریا ضروری است.

تابناک مازندران/ عباس زارع اظهار کرد: اداره کل ارشاد به‌عنوان مسؤول کمیته فرهنگی برنامه‌های متنوعی را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به اینکه کمیته فرهنگی در تمامی شهرستان‌های مازندران فعال شد، گفت: در این زمینه جلسات مختلفی برگزار شد و امسال مقرر شد از ظرفیت مدیران طرح‌ها استفاده بیشتری شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بیان کرد: مدیران طرح‌های سامان‌دهی دریا با ابلاغ و پیگیری از سوی استانداری مقرر شد در فعالیت‌های فرهنگی همکاری کنند که این موضوع یک ظرفیت محسوب می‌شود؛ اگر در هر طرحی بتوانند فعالیت‌های فرهنگی شاخص را اجرا کنند طرح آنان متمایز بوده که در نتیجه مسافر و گردشگر بیشتری به این حوزه وارد می‌شود.

زارع ادامه داد: تمامی طرح‌ها در سه درجه تیپ یک، دو و سه برنامه فرهنگی تعریف شده که طرح‌های تیپ یک برنامه‌های متنوع‌تری دارد.

وی فزود: در این حوزه برنامه‌هایی ازجمله جنگ شادی، مسابقات فرهنگی، نمایشگاه کتاب، نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی، مسابقات ورزشی، اقامه نماز و سایر موارد تعریف شده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تأکید بر مشارکت تمامی دستگاه‌های فرهنگی در بحث طرح‌های دریا، خاطرنشان کرد: درست است دریای مازندران در این استان قرار دارد اما بهره‌برداری ملی از آن صورت می‌گیرد.

زارع تصریح کرد: کمیته فرهنگی نقش و مسؤولیت مهمی دارد، جدا از ترویج فرهنگ علوی و ولایت‌مدار به‌دلیل ورود خرده‌فرهنگ‌ها، باید فرهنگ خود را حفظ کنیم.

وی افزود: باید فضای استان به‌گونه‌ای مدیریت شود علاوه بر اینکه فرهنگ استان حفظ می‌شود مسافران را در این فضا قرار دهیم.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پایان گفت: انشاءالله با همکاری بیش از پیش دستگاه‌های مرتبط شاهد بهتر اجرا شدن طرح‌های فرهنگی دریا باشیم.
فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار