دریای مازندران متولی رسمی ندارد

کد خبر: ۲۴۰۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲ 04 June 2016
مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه دریا متولی رسمی ندارد، گفت: در حال حاضر وزارت کشور و استانداران فعالیت دارند که در واقع حالت مسکن است.

تابناک مازندران/ عیسی قاسمی‌طوسی اظهار کرد: 95 طرح سامان‌دهی از ابتدای خرداد ماه امسال در دریای مازندران آغاز شد.

وی به شناسایی 320 نقطه حادثه‌خیز در طول نوار ساحلی مازندران اشاره کرد و افزود: برای تمامی نقاط با کمک جمعیت هلال‌احمر و هیأت نجات غریق، ناجی پیش‌بینی شده، این موضوع به‌ویژه در ایام تعطیلات از حساسیت بیشتری برخوردار است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه تمامی دستگاه‌ها و مسؤولان متولی در حالت آماده‌باش هستند، اضافه کرد: تمامی این خدمات به‌منظور ارائه خدمات بهتر به گردشگران و اینکه شاهد غرقی در دریای خزر نباشیم.

* استقبال از طرح‌های دریا/ موج نخست سفرها

قاسمی‌طوسی با اعلام اینکه طرح‌های دریا با استقبال بسیار زیاد مواجه شد، تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، شاید این فرصت برای آنان فراهم نشود به همین دلیل حداقل موج نخست سفرها شکل گرفت که ضرورت سازمان‌دهی و سامان‌دهی مطلوب طرح‌های دریا بیش از پیش احساس می‌شد.

وی ادامه داد: با توجه به تعطیلات روزهای گذشته، تجربه چندساله نشان داده در ایام تعطیلات شاهد حجم گسترده مسافران به مازندران هستیم و با توجه به گرمای هوا و تمهیدات اندیشیده‌شده مقصد نخست گردشگران دریا است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران بیان کرد: مسائل و مشکلات طرح‌های دریا از پاییز سال گذشته تمام مسؤولان کمیته‌های 11 گانه، فرمانداران، بخشداران و شهرداران در جلسات مختلف آسیب‌شناسی و کارشناسی شد و نقاط قوت و ضعف شناسایی شد.

این مسؤول یادآور شد: ویژگی امسال طرح دریا این بوده که از ابتدای خرداد ماه طرح‌های دریا آغاز شد که نسبت به سال‌های گذشته در نیمه خرداد شروع می‌شد که این مهم به کاهش غریق کمک کرده است و انسجام و امادگی لازم ایجاد شد.

قاسمی‌طوسی با بیان اینکه مازندران با دارا بودن حدود 400 کیلومتر نوار ساحلی دارای بیشترین طرح‌های دریا است، اظهار کرد: با توجه به نزدیکی مازندران به پایتخت، این استان مقصد گردشگران بسیاری است که حضور گسترده مسافران موجب می‌شود آمار تلفات بالا رود.

وی تصریح کرد: درخواست ما از افرادی که قصد استفاده از دریا را دارند این است حتماً برای شنا به طرح‌های دریا مراجعه کرده و از شنا کردن در خارج طرح‌های دریا و نقاط ممنوعه پرهیز کنند.

* خدمات ملی با اعتبار استانی در طرح‌ها دریا

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران با تأکید بر اینکه حضور ناجیان غریق در مناطق حادثه‌خیز و ممنوعه صرفاً برای پیشگیری است، خاطرنشان کرد: این موضوع توجیهی برای شنا نیست، متأسفانه برخی خانواده‌ها به توصیه‌ها توجه نکرده و این موضوع را مزاحمتی برای شادی خود می‌دانند.

قاسمی طوسی ادامه داد: افرادی که دریا برای گذراندن اوقات فراغت انتخاب کنند باید بدانند دریا ویژگی خاصی خود را دارد، دریای مازندران، دریای خاصی است و افراد با توپوگرافی و اقلیم منطقه آشنایی ندارند ساحل غرب مازندران با ساحل شرق و حتی شهرستان به شهرستان قابل قیاس نیست و بسیار متفاوت است.

وی با اعلام اینکه سال گذشته در دریای مازندران 86 نفر غریق داشتیم که از این تعداد تنها سه نفر در داخل طرح غرق شدند، افزود: این موضوع نشان می‌دهد افراد هرچه از ظرفیت طرح‌های دریا استفاده کنند هم از خدمات خوبی برخوردار شده و علاوه بر این مخاطراتی که در سایر نقاط دارد در طرح‌های دریا کمتر دیده می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به اینکه طرح‌های دریا با خدمات ملی ولی اعتبارات استانی اجرا می‌شود که اصلاً با هم هم‌خوانی ندارد، اظهار کرد: دریا متولی رسمی ندارد در حال حاضر وزارت کشور و استانداران فعالیت دارند که در واقع حالت مسکن است؛ برای سامان‌دهی دریا باید سازمان عمران سواحل که در برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده بود اجرایی شده و نگرانی منابع و مشکلات این حوزه به‌ویژه پرداخت حقوق ناجیان غریق برطرف شود.

این مسؤول، به اقدامات خوب دولت تدبیر و امید در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: حدود 6 میلیارد تومان اعتبار در 93 پرداخت شد که در سال 94 تحقق پیدا نکرد و در سال 95 امیدواریم این مشکلات رفع شود.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار