پذیرش دانشجو در هشت رشته صنایع دستی در یزد

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از پیش ثبت نام دانشجو در هشت رشته تحصیلی صنایع دستی در این دانشگاه خبر داد و ایجاد رشته های دانشگاهی صنایع دستی را گام بلند در بومی سازی و اقتصاد مقاومتی خواند.
کد خبر: ۲۴۲۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴ 09 June 2016

به گزارش تابناک یزد،فاطمه دانش اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از سال 94 اقدام به پذیرش 79 نفر دانشجو در دو رشته گردشگری و طلا و جواهر کرده است و رشته های تحصیلی این دانشگاه در سال تحصیلی جدید به هشت رشته تحصیلی افزایش می یابد.

وی معماری سنتی یزد را خوب توصیف کرد و گفت : ما معماران و مرمت کنندکان خوبی در یزد داریم که به عنوان استاد کار عملی می توانند در کنار رشته های دانشگاهی به صورت حرفه ای به هنرجویان آموزش دهند.

*پذیرش دانشجو در رشته هتل داری

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی میراث فرهنگی، صنایع دسستی و گردشگری استان یزد، ایجاد این دانشگاه را با هدف احیای صنایع دستی یزد و بومی سازی آن یک گام بلند در ارتقای صنایع بومی یزد و پیشبرد  اهداف اقتصاد مقاومتی خواند و تصریح کرد : ببا توجه به برنامه های ارتقای سطح کمی و کیفی گردشگری در سطح استان یزد به عنوان یکی از قطب های گردشگری کشور، در سال تحصیلی جدید رشته کاردانی و کارشناسی هتل داری به رشته های این دانشگاه افزوده شده است.

*رشته دانشگاهی مدیریت امور تشریفات برای اولین بار در استان یزد

دانش از پذیرش دانشجو در رشته « مدیریت امور تشریفات» برای اولین بار در استان یزد خبر داد و افزود : رشته هایی که در حال حاضر پیش ثبت نام آن در دانشگاه علمی کاربردی میراث فرهنگی آغاز شده است شامل سفال و سرامیک، مرمت ساختمان با موضوع طراحی داخل ساختمان و زیرشاخه عمران، مصنوعات چوبی شامل هنرهای گره چینی و مشبک، طلا و جواهر، هتل داری، گردشگری و مدیریت امور تشریفات خواهد بود.

وی در خصوص دو رشته صنایع چوب و طلا و جواهر گفت :با  هدف احیای طرح های سنتی یزد و ارتقای صنعت طلا و جواهر در استان و مشهور بودن برند طلای یزد رشته طلا و جواهر ایجاد شد و رشته صنایع چوب نیز با توجه به وجود آثار تاریخی در این زمینه از جمله گره چینی و مشبک در دانشگاه ایجاد شد.

گفتنی است : علاقه مندان می توانند برای پیش ثبت نام به دانشگاه علمی کاربردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد واقع در خیابان ایرانشهر یزد، کوچه هاشم خان مراجعه کنند.

یزد بانو

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار