نرخ رشد 1.6 درصدي جمعيت در استان يزد؛

سهم يزد از جمعيت كشور كاهش يافت

مدیر کل ثبت احوال استان یزد با بیان این که نرخ رشد جمعیت در استان یزد ۱.۶ درصد است، گفت: بیش از ۲۴ هزار نفر سال گذشته در یزد به دنیا آمده‌‌اند.
کد خبر: ۲۴۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶ 18 April 2015
به گزارش تابناک یزد، "سید‌محمد طباطبایی" با بیان جدیدترین آمار جمعیتی استان براساس آخرین تقسیمات سیاسی کشور، اظهار كرد:  سهم استان یزد از جمعیت کشور از 1.4درصد به 1.35 درصد کاهش یافته است.

وي گفت: در سال گذشته جمعیت کشور 78 میلیون و 88 هزار و 204 نفر بوده که از این آمار، يك میلیون و 56 هزار و 318 نفر به استان یزد اختصاص داشته است.

وی با اشاره به تغییرات جمعیتی حاصل از ثبت ولادت و وفات در استان یزد، افزود: نرخ رشد طبیعی استان یزد، عددی معادل 1.6 درصد در سال بوده است.

طباطبايی با بیان این که تراکم نسبی جمعیت در استان یزد 14 نفر در هر کیلومتر مربع است، اظهار كرد: از کل جمعیت استان یزد، 84 درصد شهری و 16 درصد روستایی هستند.

وی با اشاره به نرخ 23 درصدی ولادت در استان، گفت: از مجموع ولادت‌های ثبت شده بیش از 756 نوزاد حاصل ولادت‌های چند قلویی و 363 واقعه مربوط به ولادت‌های دو قلو بوده‌اند و علاوه بر اين نيز در سال گذشته 10 واقعه سه‌قلوزایی نیز در استان به ثبت رسیده است.

این مقام مسئول در مورد نام‌گذاری‌های نوزادن تازه به دنیا آمده در استان هم گفت: بیش از 25 درصد از اسامی دختران فاطمه و زهرا و نام‏‎‎های ترکیبی این دو نام زیبا، 31 درصد از اسامی پسران علی و امیر و ترکیبات آنها و 32 درصد هم به نام مبارک محمد و نام‎‎های ترکیبی آن نام‌گذاری شده‌اند.

مدیر کل ثبت احوال استان، اسامی امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، محمد طاها، امیرمحمد، علی، امیرعباس، محمد، حسین و علیرضا را 10 اسم اول انتخاب شده برای پسران و اسامی فاطمه، زهرا، نازنین زهرا، زینب، ریحانه، ثنا، فاطمه زهرا، رقیه، نرگس و یسنا را هم به عنوان 10 اسم اول انتخابی دختران در سال گذشته عنوان کرد.

مدیرکل ثبت احوال یزد در مورد ثبت آمار وفات در سال گذشته نيز اعلام كرد: تعداد 4 هزار و 593 نفر در استان یزد در سال 93 فوت کرده‌اند که براساس این آمار به طور متوسط روزانه 12 نفر فوتی در سال گذشته در این اداره ثبت شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار