روایت عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس از بی‌مهری نمایندگان به این کمیسیون

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در دوره نهم، بابیان این‌که کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی جاذبه‌ای برای نمایندگان ندارد، گفت: در دوره قبل به‌زحمت توانستیم تعداد اعضای این کمیسیون را به 12 نفر برسانیم.
کد خبر: ۲۴۵۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸ 13 June 2016
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا آشتیانی با اشاره به عدم استقبال نمایندگان از عضویت در کمیسیون فرهنگی مجلس، اظهار داشت: منهای دوره هفتم، در دوره هشتم و نهم با یک سختی نمایندگان را جذب کمیسیون فرهنگی کردیم و این دوره هم پیش‌بینی می‌شد با توجه به ترکیب نمایندگان تمایلی به عضویت در کمیسیون فرهنگی دیده نشود.

وی ادامه داد: در کمیسیون فرهنگی نه سفرهای خارجی وجود دارد و نه مزایایی آن‌چنانی دارد که نمایندگان برای حضور در آن علاقه نشان بدهند.

آشتیانی بابیان این‌که واقعاً کارهای سخت و طا قت فرسایی در این کمیسیون صورت می‌گیرد، تصریح کرد: معمولاً این کمیسیون با سازمان‌ها و نهادهایی که کار فرهنگی انجام می‌دهند درگیر است و علاوه بر برگزاری جلسات متعدد، نقش مهم نظارتی بر آن‌ها را با توجه به تعدد آن‌ها بر عهده دارد.

وی افزود: معمولاً عضویت در این کمیسیون جاذبه‌ای برای نمایندگان ندارد به‌طوری‌که نمایندگان ترجیح می‌دهند در کمیسیون‌های امنیت ملی، برنامه‌وبودجه، انرژی و اقتصاد عضویت داشته باشند که البته نظرشان این است که اگر در این کمیسیون‌ها باشند برای منطقه خودشان بهتر می‌توانند کار کنند.

نماینده ادوار مجلس بابیان این‌که مقام معظم رهبری بارها از اهمیت فرهنگ و مقدم بودن آن بر تمامی مسائل سخن گفته‌اند، خاطرنشان کرد: در دیدار اخیرشان نیز با نمایندگان دوره دهم، به اهمیت فرهنگ اشاره داشتند که در کنار مباحث اقتصادی آن را از اولویت‌های اصلی عنوان کردند.

وی ادامه داد: بر کسی پوشیده نیست که اگر فرهنگ ملت و کارهای فرهنگی درست انجام شود هم اقتصاد ما رونق پیدا می‌کند و هم مسائل سیاسی ما تنظیم می‌شود.

آشتیانی بابیان این‌که کمیسیون فرهنگی جاذبه‌های کمیسیون‌های دیگر را ندارد به همین دلیل در حق این کمیسیون کم‌لطفی می‌شود، گفت: کمیسیون فرهنگی ازلحاظ مسئولیت اهمیت فراوانی دارد اما در کمال ناباوری درحالی‌که باید بر اساس آیین‌نامه باید 22 و 23 نفر باشند تنها چند نفر کاندیدای حضور در آن هستند.

منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار