مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین: برداشت هلو و شلیل از باغات استان قزوین آغاز شد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برداشت هلو و شلیل از سطح ۲هزار و ۹۳۴ هکتار از باغات بارور استان آغاز شده است.
کد خبر: ۲۵۹۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸ 12 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین، احمد مستخدمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به اینکه این محصول در سال جاری با سرمازدگی  بهاره روبرو بوده، حدود ۵۰ درصد هلو و شلیل دچار سرمازدگی شده که  پیش بینی می شود میزان تولید از ۵۲ هزار تن به کمتر از ۲۵ هزار تن کاهش یابد.

وی افزود: عمده باغات هسته دار  هلو و شلیل در شهرستان های قزوین، البرز، تاکستان و بوئین زهرا است که در حال حاضر نیز در شهرستان تاکستان توسعه این باغات  سرعت بیشتری دارد.

مستخدمی ارقام تجاری هلو و شلیل که در حال حاضر در توسعه باغات استفاده می شود را ردهاون، آلبرتا، انجیری، کیوتا، شمس، مغان و رفعتی ذکر کرد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر  به علت کاهش نزولات آسمانی و افت چشمگیر سطح آب سفره های زیر زمینی و بر اساس سیاست های کلان سازمان جهاد کشاورزی هیچگونه حمایتی از توسعه باغات هسته دار که نیاز آبی بالایی دارند انجام نمی شود.

مستخدمی اضافه کرد: در حال حاضر تنها توصیه استفاده از پایه های رویشی مقاوم به خشکی و کیفیت نامناسب خاک مانند جی اف و جی ان و ارقام تجاری جهت احداث باغات مدرن با استفاده از سیستم های نوین آبیاری وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار