بانک‌ها برای کمک به تولید داخلی تلاش بیشتری داشته باشند

کد خبر: ۲۶۱۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳ 16 July 2016


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری البرز از بانک‌ها و موسسات مالی در این استان خواست تا در جهت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، همراهی بیشتری با تولیدکنندگان داخلی داشته باشند.

عبادالله کامکار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی سال جاری را تحت عنوان سال اقتصاد مقاومتی نامگذاری فرموده و همه دستگاه‌ها برای تحقق و اجرای سیاست‌های این بخش جهادی عمل کنند.

وی افزود: دولت تدبیر و امید از ابتدای شروع فعالیت خود، تلاش‌های بسیاری در راستای اجرای سیاست‌های اقتصادی مقاومتی انجام داده و در استان البرز نیز محور اصلی تمام برنامه‌ها، اجرای این سیاست‌ها است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری البرز تصریح کرد: یکی از ارکان اصلی دست‌یابی به توسعه پایدار اقتصادی و تحقق برنامه‌ها و اهداف اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و صنایع بومی است.

کامکار گفت: اگر در این حوزه تلاش ویژه‌ای صورت نگیرد، به طور قطع نمی‌توانیم مدعی عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشیم و به همین دلیل باید محور اصلی تمام برنامه‌های اقتصادی،‌ حمایت از تولیدکنندگان داخلی به ویژه صنایع صادرات محور باشد.

وی بیان داشت: در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی صنایع استان البرز به عنوان استانی که یکی از قطب‌های صنعتی کشور به شمار می‌آید، کمبود نقدینگی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری البرز افزود: زمانی که در جلسات کارگروه رفع موانع تولید با تولیدکنندگان و مدیران واحدهای صنعتی به ویژه صنایعی که با حداکثر ظرفیت کار نمی‌کنند، صحبت می‌کنیم، در می‌یابیم که مهمترین دغدغه‌ آنها تامین نقدینگی است.

کامکار گفت: برای رفع این مشکل باید بانک‌های فعال در استان البرز وارد میدان شده و به صورت جهادی از تولیدکنندگان داخلی و بومی استان حمایت کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری البرز اظهار داشت: برخی از بانک‌ها تلاش‌های خوبی در این راستا انجام داده‌اند، اما میزان تسهلات پرداختی و همچنین شرایط پرداخت این تسهیلات، متناسب با نیاز صنایع و تولیدی‌های استان البرز نیست.

کامکار تصریح کرد: بنابراین انتظار داریم که بانک‌های استان البرز تلاش بیشتری در جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار