برپایی نمایشگاه «آفرینش با غذا» در مشهد

نمایشگاه «آفرینش با غذا» همزمان با هفته سلامت به منظور یادآوری فضیلت‌های فراموش شده و آشنایی با توصیه‌های ائمه(ع) و معصومین(ع) در خصوص غذاها و میوه‌ها در مشهد برپا می‌شود.
کد خبر: ۲۶۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۵ 23 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی سیدمحمدحسین مقدم‌‌زاده، مدیر فرهنگسرای سلامت مشهد در گفت‌و‌گو با ایکنا، اظهار کرد: در راستای ارتقای سلامت و تأکید بر اصلاح روش‌های زندگی برای تأمین سلامت مردم، مهم‌ترین اقدام فرهنگسرای سلامت مشهد در هفته سلامت برگزاری نمایشگاه تغذیه با عنوان «آفرینش با غذا» است.

مدیر فرهنگسرای سلامت مشهد با اشاره به اینکه نمایشگاه «آفرینش با غذا»، مشتمل بر هشت غرفه است، ابراز کرد: این نمایشگاه برای نخستین‌بار در قالب جدیدی به ارائه مباحث پیرامون تغذیه می‌پردازد.

وی شناخت ذائقه کودکان، کاریکاتور تغذیه، آشنایی با غذاهای دارویی، شاهکار‌ها(معرفی گیاهان و مواد غذایی دارویی)، مشاوره تغذیه، تئا‌تر، ۱۰۰ منوی صبحانه و ابتکارات و خلاقیت را از غرفه‌های این نمایشگاه اعلام کرد و افزود: همچنین در این نمایشگاه، فضیلت‌های فراموش شده(غذاهای مرسوم گذشتگان) و توصیه‌های ائمه(ع) و معصومین(ع) در خصوص غذاها و میوه‌ها به مخاطبان ارائه خواهد شد.

مقدم‌زاده افزود: فرهنگسرای سلامت مشهد قبل از سال ۹۴ برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه داشته و با دانشگاه علوم پزشکی نیز هماهنگی‌های لازم را برای برگزاری برنامه‌های هفته سلامت انجام داده است، ایستگاه و نمایشگاه «آفرینش با غذا» با همکاری گروه صنایع غذایی دانشگاه فردوسی مشهد در هفته سلامت آغاز و به مدت یک هفته در بوستان ملت مشهد راه‌اندازی می‌شود.

وی ابراز کرد: همچنین با حضور ۱۰۰ کار‌شناس بهداشت در مناطق شهر مشهد به‌ ویژه در حاشیه شهر کارگاه‌هایی با موضوع تغذیه برگزار می‌شود که عمده این کارگاه‌ها در مدارس، مساجد، کانون‌های فرهنگی است و اساتید در ۱۵ دقیقه نکاتی پیرامون تغذیه سالم به شهروندان ارائه می‌‌کنند.

مدیر فرهنگسرای سلامت مشهد با اشاره به توزیع بروشورهایی با مضامین شعار سال به همت دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: اجرای ۳۵ تئا‌تر در مناطق پرتردد شهری و ۱۰۰ اکران شهری نیز از دیگر اقدامات فرهنگسرای سلامت مشهد به مناسبت هفته سلامت خواهد بود که فراخوان آن به گروه‌های تئا‌تر داده شده است و تاکنون چند گروه اعلام آمادگی کرده‌اند که این تئاترها در دبیرخانه تئا‌تر پایین خیابون در مرحله بررسی قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار