نزاع بر سر خراسان

کد خبر: ۲۷۷۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰ 14 August 2016

به گزارش تابناک یزد، روزنامه وقایع التفاقیه در گزارشی با عنوان« نزاع بر سر خراسان» نوشت:« جدال بر سر شیوه مدیریت خراسان است؛ مدیریت فرهنگی شهری که پایتخت مذهبی و معنوی ایران لقب گرفته است. با این حال لغو کنسرت‌ها و اجتماعات فرهنگی به دستور مقامات قضائی و در کنار آن انتقادات امام‌جمعه از برگزاری کنسرت‌ها و حضور گردشگران در مشهد، این تلقی را به وجود آورده است که می‌توان از قانون اساسی برداشتی دوگانه کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی و امام‌جمعه مشهد، نگران گسترش منکرات است و به گفته خودش «در بحث کنسرت‌ها، قصد آزار کسی را ندارد.» او بر این باور است: «می‌خواهند با استفاده از جریان لائیک، حاشیه قدرتی برای خود به وجود بیاورند.» آنچه از اظهارات علم‌الهدی بر‌می‌آید، این است که مشهد، شبیه کربلا و نجف است و نباید در آن کنسرت برگزار شود.

علم‌الهدی معتقد است که دستگاه صادرکننده مجوز برای کنسرت، باید به این موضوع جواب دهد که مجوز صادر‌شده، مجوز به چه چیزی است؟ وقتی حواشی ضد عفت، انتظامی و امنیتی به وجود می‌آید، دستگاه پیشگیری از جرم نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد.

تلقی علم‌الهدی به نحوی است که حتی اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس که برای اختتامیه جشنواره امام‌رضا(ع) در مشهد حضور دارند، وارد گود شده و موضوع لغو کنسرت‌ها را پیگیری کرده‌اند.

طیبه سیاوشی‌شاه‌عنایتی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، در گفت‌و‌گو با «وقت ایران» درباره سفر کمیسیون متبوعش به مشهد می‌گوید: ‌«تمامی اعضای کمیسیون فرهنگی در مشهد حضور دارند و درباره مسائل فرهنگی این شهر گفت‌و‌گو‌های متفاوتی صورت گرفته است.»این نماینده درباره پیگیری لغو کنسرت‌ها در مشهد توضیح می‌دهد: «با آیت‌الله علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد، دیدار داشتیم. در این دیدار افراد حاضر در جلسه نظرات خود را مطرح کردند اما آیت‌الله علم‌الهدی معتقد است که مشهد شهری مذهبی مانند کربلا و نجف است و نباید در آن کنسرت برگزار شود.» سیاوشی ادامه می‌دهد: «‌در شهر مشهد دیدگاه‌هایی وجود دارد که نظر آیت‌الله علم‌الهدی را تأیید نمی‌کند و باید به خواسته‌های دیگر افراد نیز توجه کرد. اکنون آقای جنتی، وزیر ارشاد، در این شهر حضور دارد و وزارت ارشاد نیز باید اقدامات لازم و قانونی را در این راستا با صدور مجوزها انجام دهد.»»

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار