درخواست کارگران معدن مس قلعه زری خوسف برای تسریع در پرداخت حقوق معوقه

تعدادی از کارگران معدن مس قلعه زری شهرستان خوسف از توابع خراسان جنوبی روز پنجشنبه با حضور در برابر ساختمان استانداری خواهان تدابیر لازم توسط سید علی اکبر پرویزی استاندار برای تسریع در پرداخت حقوق معوقه خود شدند.
کد خبر: ۲۹۳۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵ 08 September 2016

مجموع کارگران این معدن حدود 380نفر است که تعدادی از زنان و کودکان خانواده ها نیز در جمع کارگران حضور داشتند.
معدن یادشده با شهر خوسف 130کیلومتر و تا شهر بیرجند مرکز خراسان جنوبی 165کیلومتر فاصله دارد.
به گفته کارگران، آنان با استفاده از خودروهای شخصی و نیز تعدادی از خودروهای شرکت به بیرجند آمدند.
یکی از کارگران به خبرنگار ایرنا گفت: معدن درآمد دارد اما به دلیل مشکل مدیریت حقوق کارگران دو ماه به تاخیر افتاده است، برخی آنها نیز مدعی بودند، سه ماه حقوق دریافت نکرده اند.
به گفته یکی از کارگران 33درصد سهام معدن به شرکت صنایع مس ایران و بقیه در اختیار بخش خصوصی است .
یکی از مسئولان استانداری خراسان جنوبی با حضور در جمع کارگران خطاب به آنان گفت: حقوق شما با یک ماه تاخیر پرداخت می شود و قرار بود، 15شهریور پرداخت شود که سه روز تاخیر افتاده است.
وی علت مشکل را اختلاف نظر میان مدیرعامل، هیات مدیره و صاحب کارخانه عنوان کرد و از رسانه ها خواست که این موضوع رسانه ای نشود.
در حالیکه وی از کارگران می خواست سه تا پنج نماینده برای گفت و گو انتخاب کنند، کارگران اصرار به حضور استاندار در میان خود داشتند.
همچنین مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی با حضور در جمع کارگران گفت: برای رفع مشکل در معدن مس قلعه زری سه ماه گذشته حداقل 10جلسه برگزار شد هرچند قول هایی دادند اما به آن عمل نکردند.
علی جزندری افزود: مباحث مرتبط با معدن کاملا رصد می شود و استانداری از مشکل شما آگاه است و می دانیم شما نگران آینده شغلی خود هستید.
وی اضافه کرد: با انتخاب نماینده از میان خود کارهای انجام شده و آنچه انجام خواهیم داد را بررسی خواهیم کرد و با انتخاب نماینده به محل کار خود برگردید.
وی در همین حال اظهار کرد که از داخل سیستم عده ای از شما استفاده ابزاری می کنند و استانداری این مساله را رصد می کند.
وی ادامه داد صنایع مس ایران و سهامدار عمده(آقای ولیان) نشست هایی برگزار کردند تاکنون از این نشست ها نتیجه ای گرفته نشد.
وی در همین حال تاکید کرد که 70 درصد سهام معدن به بخش خصوصی تعلق دارد و با توجه به شخصی بودن معدن، مشکل باید از طریق مراجع خاص پیگیری شود.
معدن مس قلعه زری در کنار روستای قلعه زری قرار دارد.
رگه اصلی معدن دارای طول دو هزار متر و ضخامت آن سه تا پنج متر است که کانسنگ در حال بهره برداری آن در عمق ۳۰۰ متری دارای دو درصد مس و حدود نیم گرم در تن طلا است .کنسانتره ۲۴درصد مس این کانسار دارای ۱۷ گرم در تن طلا است
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار