رئیس بنیاد نخبگان اردبیل:

تعیین سهم استان از شرکت‌های دانش‌بنیان

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل گفت: قرار است 20 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور راه‌اندازی شود که سهم استان اردبیل در این راستا تعیین شده است.
کد خبر: ۳۰۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹ 03 May 2015
به گزارش فارس، حسین شایقی در نشست بررسی مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان در اردبیل اظهار کرد: واحدهای تولیدی استان که در راستای توسعه دانش‌محور استان فعالیت می‌کنند تحت حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه طبق برنامه پنجم توسعه تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان باید به 20 هزار شرکت برسد، افزود: وظیفه بنیاد ملی نخبگان در جهت تحقق این هدف، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح کشور است.

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی که در زمینه پژوهش و فناوری فعالیت دارند، بر ایجاد هسته‌های فن‌آور و تأسیس شرکت دانش‌بنیان اهتمام بورزند، گفت: سازمان صنعت و معدن استان یکی از نهادهای دولتی فعال در حوزه فناوری است که زمینه همکاری مساعدی با بنیاد نخبگان استان دارد.

شایقی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و بیان کرد: این شرکت‌ها با ثبت‌نام و تکمیل اطلاعات در سایت ارزیابی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول در مورد ستادهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: استان اردبیل پتانسیل خوبی برای استفاده از تسهیلات ستادهای انرژی‌های نو، گیاهان دارویی، فناوری‌های دریایی و صنعت، نفت و گاز برخوردار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز در این جلسه ضمن قدردانی از بنیاد نخبگان استان در کمک به توسعه استان بر استمرار برگزاری جلسات هم‌اندیشی برای ارائه راهکارها و تسهیل در اخذ مجوزهای لازم برای شرکت‌های دانش بنیان تأکید کرد.

سید حامد عاملی از اعلام آمادگی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با بنیاد نخبگان استان اردبیل خبر داد و از پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان استان درخواست کرد در راه‌اندازی علوم فن بازار در استان سازمان صنعت و معدن را یاری کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار