کشتار دام در لرستان نامطلوب است /انتقاد شدید معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان از کشتار دام

عاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان گفت: به هیچ عنوان از وضعیت کشتار در استان رضایت نداریم به طوری که استانداردها حتی در کشتارگاه‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی رعایت نمی‌شود و ریشه این مشکلات در مباحث مدیریتی است.
کد خبر: ۳۰۹۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲ 09 October 2016

به گزارش تابناک لرستان ، سید سعید شاهرخی در دومین جلسه کارگروه سلامت ایمنی و امنیت غذایی استان بیان کرد: کشتار غیرمجاز دام زنده در ورودی خرم‌آباد شکل نامطلوبی دارد و منظره بدی را به شهر داده است که باید برای جمع‌آوری این دام‌ها دستگاه‌های ذیربط اقدام کنند.

 

وی اظهار کرد: به هیچ عنوان از وضعیت کشتار در استان رضایت نداریم به طوری که استانداردها حتی در کشتارگاه‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی رعایت نمی‌شود و ریشه این مشکلات در مباحث مدیریتی است.

شاهرخی ادامه داد: جدیت، قاطعیت و برخورد با کشتارگاه‌های غیرمجاز و فروش غیرمجاز زنده با استفاده از ابزارهای قانونی می‌تواند بسیاری از مشکلات در این حوزه را حل کند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان اضافه کرد: باید تا چند ماه مانده به پایان سال جاری اقدامات لازم برای جمع‌آوری دام‌های زنده ورودی شهرهای استان، برخورد با کشتارگاه‌های غیرمجاز و فروش غیرمجاز دام را انجام داد و اصلاحات لازم برای رسیدن به استانداردها را اجرایی کرد.

وی با تأکید بر اجرای 90 پروژه طرح پیوست سلامت، خاطرنشان کرد: برای مقابله و پیشگیری بیماری‌های مشترک بین دام و انسان دستگاه‌های ذیربط باید اقدامات لازم را انجام دهند و راهکارهای اساسی بررسی شود.

شاهرخی با اشاره به اینکه لرستان در صدر لیست مبتلایان به بیماری تب مالت است، افزود: باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای این مساله را درنظر گرفت و بین دستگاه‌های مختلف تقسیم کار کرد.

وی گفت: نظارت بر عرضه مواد خام و مواد لبنی یک موضوع بسیار جدی است و متأسفانه در شهر خرم‌آباد انواع تولیدات لبنی و گوشتی در مغازه‌های 12 متری غیراستاندارد به مردم عرضه می‌شوند و دستگاه‌های مربوطه باید جلوی فعالیت این واحدها را بگیرند.

معاون استانداری لرستان در رابطه با حیوانات ولگرد و جولان آنها در سطح شهر خرم‌آباد ادامه داد: سگ‌های ولگرد در حاشیه شهرها پرسه‌زنی می‌کنند و باید اقدامات لازم نیز برای جمع‌آوری یا امحاء آنها صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: یک بخش خصوصی باید متولی جمع‌آوری و امحاء پسماندهای غیرعفونی بیمارستان‌ها و کلینیک‌های خصوصی پزشکان شود تا گریبان‌گیر عواقب مشکلات ناشی از این موضوع نشویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار