البرز نیازمند اجرای طرح ضربتی مدیریت پسماند صنعتی و عفونی است

کد خبر: ۳۰۹۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴ 09 October 2016


عضو کارگروه مدیریت پسماند استان البرز گفت: این استان نیازمند تدوین و اجرای طرحی به صورت ضربتی در حوزه مدیریت پسماندهای صنعتی و عفونی است.

محمدرضا رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز یکی از استان‌های صنعتی کشورمان به شمار می‌آید که دارای چندین شهرک صنعتی بزرگ است.

وی تصریح کرد: در این استان بیش از سه هزار واحد تولیدی و صنعتی فعالیت می‌کنند که بیش از یک صد واحد تولیدی جزو برندهای ملی و بسیار بزرگ به شمار می‌آیند.

مدیرکل امور روستایی استانداری البرز افزود: از سوی دیگر چندین بیمارستان و مرکز درمانی و بهداشتی در کرج فعال است که زباله‌های عفونی آنها به همراه زباله‌های صنعتی باید به طور علمی و اصولی امحا و دفن شود.

رضوی گفت: سازمان پسماند شهرداری کرج فعالیت خوبی در این زمینه دارد، اما باید طرح جامعی برای دفن زباله‌های عفونی و صنعتی داشته باشیم و این موضوع در کارگروه پسماند استان البرز مطرح شده است.

وی بیان داشت: زباله‌های صنعتی به دلیل اینکه حاوی فلزات سنگین هستند، رهاسازی آنها در طبیعت آسیب جدی به محیط زیست وارد می‌کند، از سوی دیگر زباله‌های عفونی و بیمارستانی را نمی‌توان همراه با زباله‌های عادی سوزاند و یا دفن کرد، چرا که به سرعت آلایندگی‌های موجود در این زباله‌ها به طبیعت و محیط زیست سرایت می‌کند.

مدیرکل امور روستایی استان البرز افزود:‌ بنابراین استان البرز نیاز به طرحی برای امحای زباله‌های بیمارستانی و صنعتی دارد که به صورت فوری و ضربتی اجرا شود.

رضوی ادامه داد: در حال حاضر کارگروه پسماند استان البرز این طرح را در دستور کار دارد و باید با همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها از جمله سازمان‌ پسماند شهرداری‌ها، محیط زیست، اداره بهداشت و ... مصوبات کارگروه فوق اجرایی شود.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر باید مردم نیز همراهی لازم را با مصوبات این کمیته و همچنین سازمان‌های مدیریت پسماند داشته باشند و یکی از نیازهای اصلی امروز ما ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ است.

عضو کارگروه پسماند استان البرز در پایان تصریح کرد: رسانه‌ها باید برای ترویج این فرهنگ، تلاش بیشتری داشته باشند تا با آگاه‌سازی مردم، بتوانیم بخش مهمی از مشکلات فعلی را برطرف کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار