افزایش مشارکت اقتصادی زنان در البرز

کد خبر: ۳۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳ 06 February 2015

استاندار البرز با اشاره به کاهش مشارکت اقتصادی زنان در استان خواستار اتخاذ تدابیر مناسب برای افزایش مشارکت بانوان در این بخش شد.
سید حمید طهایی در حاشیه گشایش نمایشگاه منطقه ای "نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی" که امروز با حصور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در موسسه گلستان گلشهر آغاز به کار کرد، با بیان اینکه زنان در این کشور همواره نقش محوری داشته و موفقیت های زیادی به دست آورده اند، گفت: هم اکنون نیمی از قبول شدگان کنکور بانوان هستند و به همان نسبت تعداد فارغ التخصیلان بیشتری دارند؛ بنابراین باید بستر بهره وری بیشتر از توان و دانش این قشر فراهم شود.
به گزارش مهر وی با بیان اینکه برای بهره وری هر چه بیشتر از توان بانوان باید تمهیدات لازم اتخاذ شود، افزود: توجه به ویژگی های شخصیتی، روحی، اجتماعی و جسمی آنان در بحث اشتغال آفرینی باید مورد توجه قرار گیرد.
استاندار البرز در ادامه با اشاره به اینکه از جمعیت دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفری این استان، حدود یک میلیون و۲۰۰ هزار نفر آنان را بانوان تشکیل می دهند، گفت: طبق سرشماری سال ۹۱ نرخ مشارکت اقتصادی بانوان استان البرز از ۱۱.۷ به ۱۰.۶ درصد کاهش یافته است که باید میزان مشارکت بانوان در این بخش افزایش یابد.
طهایی ایجاد فرصت های شغلی بیشتر برای بانوان استان البرز را از ضرورت ها دانست و گفت: توانمندی های علمی بانوان بالاست و نباید از ظرفیت های این قشر غفلت کرد.
استاندار البرز این نمایشگاه را نمونه ای کوچک از توانمندی های زنان برشمرد و اظهار داشت: زنان در زمینه علوم جدید، دانش های بازار محور و صنایع هایتک می تواند نقش آفرینی کنند.
وی اظهار امیدواری کرد این نمایشگاه آغازی برای ارائه فعالیت های بانوان در استان و کشور باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار