هشدار یک مقام مسئول:

فعال شدن گسل های یزد حوادث مهیبی رقم خواهد زد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: یزد شهر حادثه خیزی نیست اما اگر گسل های این شهر فعال شود، شاهد حوادث مهیبی خواهیم بود بنابراین گذراندن دوره های امداد ضروری است.
کد خبر: ۳۱۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷ 06 May 2015
به گزارش تابناک یزد، حمید پارساییان، در نشستی خبری اظهار داشت: یزد از جمله استانهایی است که کمتر در آن شاهد حوادثی نظیر سیل و زلزله هستیم اما اگر اگر گسل های این شهر فعال شود، چیزی از یزد باقی نخواهد ماند.

وی عنوان کرد: در یزد ۸۰۰ هکتار بافت قدیمی وجود دارد و اگر حادثه ای در این شهر رخ دهد، به سادگی نمی توان آن را ساماندهی کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد تصریح کرد: این شرایط سبب شده تا موقعیت یزد متفاوت باشد و لازم است این ویژگی یزد به مردم آن اطلاع رسانی شود تا برای سپری کردن دوره های امداد و نجات اقدام کنند.

پارساییان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در استان یزد ۱۶ هزار داوطلب و عضو هلال احمر فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: بالغ بر هشت هزار نفر از این تعداد را بانوان و بقیه را آقایان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان یزد عضو جدید نیز پذیرش می کند، بیان کرد: علاقمندان می توانند برای دریافت فرم عضویت به پایگاه های هلال احمر مراجعه کنند ضمن اینکه نخستین شرط عضویت، گذراندن دوره کمک های اولیه و امداد و نجات است.

پارساییان با بیان اینکه اعضای جذب شده بر اساس توانمندی ها دسته بندی می شوند، افزود: اعضا در چهار گروه حمایت، هدایت، مهارت و مشارکت دسته بندی می شوند و ضمن ارائه آموزشهای لازم به آنها، در مواقع لزوم از ظرفیت آنها استفاده خواهد شد.

وی همچنین به بیان برنامه های هفته هلال احمر پرداخت و ضمن تشریح این برنامه ها عنوان کرد: در استان یزد تاکنون ۱۲ شهید امدادگر معرفی شده اند که یادواره شهدای امداد در این هفته در یزد برگزار خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار