دبیرکمیته اجرایی هشتمین اجلاس آسیایی جامعه ایمن:

برگزاري نخستین کارگاه تخصصی تربیت مربی مدیریت بحران توسط اساتيد سازمان ملل متحد

دبير كميته اجرايي هشتمين اجلاس آسيايي جامعه ايمن از برگزاري هشتمين اجلاس آسيايي جامعه ايمن در مشهد خبر داد و گفت: پس از پایان اجلاس و در روزهای 19 تا 21 اسفند آتی نخستین کارگاه تخصصی تربیت مربی مدیریت بحران نیز با ارائه سه نفر از اساتید بین المللی سازمان ملل متحد برای 40 نفر از مدیران شهر مشهد برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۴۲۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹ 12 December 2016
به گزارش تابناک رضوی، امیر عزیزی با اعلام اين خبر، بيان كرد: هشت کمیته تخصصی در حوزه‌های ایمنی و حمل و نقل شهری، سلامت و بهداشت محیط زیست، ایمنی در اماکن و محیط‌های شهری، خدمات شهری، طراحی شهری و شهرسازی ایمن، فناوری اطلاعات
و هوشمندسازی، فرهنگ شهروندی و جامعه ایمنی و مدیریت ایمنی و خطرپذیری در این چارچوب تشکیل شده و برای برگزاری موفق اجلاس فعالیت می کنند.
وي با بیان اینکه، مهلت ارسال مقالات به اين اجلاس از اردیبهشت ماه سال جاری بوده، گفت: مهلت ارسال مقالات اجلاس به پایان رسیده است و 115 مقاله داخلی به دبيرخانه اين اجلاس ارسال شد است.
وی افزود: دبیرخانه اجلاس پیش بینی حضور 400 میهمان داخلی  و خارجی  و اعضای هیئت علمی، را از کشورهای تایوان، سوئد، آمریکا، کلمبیا، کره جنوبی، ژاپن، فرانسه و بنگلادش را به عنوان میهمانان ویژه در برنامه دارد.
دبیرکمیته اجرایی هشتمین اجلاس آسیایی جامعه ایمن بيان كرد: طی دو روز برگزاری این اجلاس، 15 سخنرانی خارجی ارائه و 15 پنل موازی در حوزه ایمنی برگزار می شود.
عزیزی رویکرد اجلاس را ارتقاء فرهنگ ایمنی در شهرها اعلام  و افزود: نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه جامعه ایمن نیز در حاشیه این اجلاس برگزار می‌شود.
وی درخصوص آثار ارسال شده به بخش جنبی اجلاس سران آسیایی گفت: تاکنون 200 فیلم به دبیرخانه ارسال شده و علاقه مندان تا یکم بهمن ماه سال جاری، فرصت ارسال آثار هنری خود را درزمینه فیلم کوتاه و کاریکاتور دارند.
عزیزی بيان كرد:  به دبیرخانه جشنواره کاریکاتور، تاکنون 140 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است و آخرین مهلت ارسال آثار در این بخش نیز پنجم اسفند ماه سال جاری می‌باشد.
دبیر کمیته جلاس آسیایی جامعه ایمن ادامه داد: کمیته علمی این اجلاس متشکل از اعضای اصلی هیات عملی دانشگاه‌هاي تایوان، سوئد، آمریکا، فرانسه، ژاپن، کلمبیا و بنگلادش است.
وی گفت: پس از پایان اجلاس و در روزهای 19 تا 21 اسفند آتی، نخستین کارگاه تخصصی تربیت مربی مدیریت بحران نیز با ارائه سه نفر از اساتید سازمان ملل متحد برای 40 نفر از مدیران شهر مشهد برگزار خواهد شد كه پس از برگزاری این دوره مربیان درجه یک در حوزه مدیریت بحران مشهد به قلب تپنده مدیریت بحران تبدیل می‌شوند.
عزیزی افزود: جامعه جهانی ایمن زیر مجموعه سازمان بهداشت جهانی است که با هدف جلوگیری از حوادث خرد شهری نظیر کم کردن میزان تصادفات، آلودگی هوا و موارد مشابه فعالیت می کند. ایمنی مدرسه، ترافیک، محیط کار، سالمندان، مساجد، ایمنی کودکان، بیمارستان‌ها، اماکن ایمن و منازل از جمله برنامه‌های جامع ایمن هستند.
وی گفت: محورهای فیلم‌های کوتاه رسیده به جشنواره بیشتر با موضوعات پیشگیری از وقوع جرم و خودکشی بوده و محور کاریکاتورهای ارسال شده به دبیرخانه، «شهرهای آینده را بدون ایمنی چگونه تصور می کنید؟» می باشد.
گفتني است هشتمين اجلاس آسيايي جامعه ايمن  در روزهای ۱۶ تا ۱۸ اسفند ماه سال جاری در مشهد برگزار مي‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار