در میانگین سنی ۱۰ تا ۴۹ سال؛

۹۴ درصد مردم قم باسواد هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: ۹۴ درصد مردم قم در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال باسواد هستند در حالی که میانگین این میزان در کشور ۹۲ و پنج دهم درصد است.
کد خبر: ۳۴۸۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴ 24 December 2016
به گزارش تابناک قم، حمیدرضا دژاکام ظهر شنبه در دیدار با جمعی از سوادآموزان قم با تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، اظهار داشت: در استان قم ۹۴ درصد افراد در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال باسواد هستند در حالی که میانگین این میزان در کشور ۹۲ و پنج دهم درصد است.

وی بیان داشت: دوره‌های سوادآموزی شامل دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم می‌باشد که این دوره‌ها با روش‌های مختلف در قم ارائه می‌شود تا همه افراد بتوانند در کلاس‌ها شرکت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: افراد بی‌سواد حتی می‌توانند آموزش دهنده را خودشان انتخاب کنند. اگر فردی بتواند دوره نهضت سوادآموزی را با موفقیت سپری کند ۷۰۰ هزار تومان به آموزش دهنده و ۱۳۰ هزار تومان پاداش به فرد سوادآموز از سوی آموزش و پرورش اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: ‌در دوره انتقال نیز به ازای هر فرد که با موفقی دوره را سپری کند ۸۲۰ هزار تومان به آموزش دهنده اعطا می‌شود. این میزان در دوره تحکیم ۱۳۰ هزار تومان است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار