مدیر تشکل انجمن بوم‌شناسان آریایی مطرح کرد

دریاچه نمک بحرانی برای مردم مرکز کشور

مدیر تشکل انجمن بوم‌شناسان آریایی گفت: بحران دریاچه نمک بحرانی ملی است که در این راستا پویش مردمی نجات دریاچه نمک با حضور کارشناسان و متخصصان برای بیان دیدگاه‌ها و مطالبات مردم ایجاد شده است.
کد خبر: ۳۴۹۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰ 27 December 2016
به گزارش تابناک قم، فرشته پورصادق با بیان اینکه دریاچه نمک در حال حاضر به بحران زیست محیطی تبدیل‌ شده است، اظهار کرد: معضل گرد و غبار که امروز گریبانگیر مردم شده است، آثار تخریبی و زیان‌بار بسیاری را در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به دنبال داشته است.

وی با اشاره به علل پراکندگی گرد و غبار در آسمان استان قم تصریح کرد: دریاچه نمک در کانون جمعیتی مرکز کشور قرار دارد و این گرد و غبارها ناشی از بحران خشکسالی است که دریاچه نمک با آن دست‌ به‌ گریبان است و در آینده نه‌ چندان دور این معضل دامن استان‌های همجوار را نیز می‌گیرد.

مدیر تشکل انجمن بوم‌شناسان آریایی با تأکید بر اینکه آلودگی در کلان‌شهرهای مرکز کشور به اوج خود رسیده است، اضافه کرد: تهران یکی از شهرهایی است که آلودگی آن به خط قرمز رسیده است و در این راستا باید به‌ صورت جدی اندیشید.

پورصادق با بیان اینکه از نظر آلودگی در وضعیت بحرانی قرار گرفتیم، گفت: چندی پیش استان قم لقب آلوده‌ترین شهر را به خود گرفت و بررسی‌ها نشان داد 70 درصد منشأ ریزگردهای بخش مرکزی ایران و به‌ ویژه استان قم داخلی و از سمت دریاچه نمک است.

وی با بیان اینکه در جلسات مرتبط با این مسئله بحرانی که توسط مسؤولان برگزار شده، 154 میلیون مترمکعب حق‌آبه زیست‌محیطی به دریاچه نمک تخصیص‌ یافته است و با وجود اینکه این حق‌آبه کمتر از نیاز واقعی برای احیای دریاچه نمک بوده، ولی تخصیص همین مقدار کم نیز صورت نگرفته است.

مدیر تشکل انجمن بوم‌شناسان آریایی با تأکید بر اینکه بحران دریاچه نمک بحرانی ملی است، ادامه داد: پویش مردمی نجات دریاچه نمک با حضور کارشناسان و متخصصان برای بیان دیدگاه‌ها و مطالبات مردم در این راستا ایجاد شده است.

پورصادق اضافه کرد: در این پویش تلاش می‌کنیم که مردم را از وضعیت کنونی این حوزه آبخیز آگاه کرده و عوارض جدی آن را در آینده نزدیک به دغدغه عموم مردم تبدیل کنیم.

وی افزود: به دنبال این هستیم که مطالبات مردم را از مسوولان خواستار شویم تا این بحران جدی زندگی و سلامت مردم را مورد تهدید قرار ندهد.

مدیر تشکل انجمن بوم‌شناسان آریایی بر ضرورت حمایت مسوولان و اقشار مختلف مردم از این پویش تأکید کرد و گفت: همه مردم و علاقه‌مندان به محیط‌ زیست برای پیوستن به این پویش مردمی می‌توانند نام و نام خانوادگی خود را به شماره 300022230304 پیامک کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار