شهر چرام در محاصره دوره گردها + تصاویر

در شهر چرام این رویه قانونی در بین ادرات شهرستان پاسکاری شده و عملا این رویه قانونی اجرا نمیشود و مشخص نیست مجری برخورد و جمع آوری دوره گردان و دستفروشان با کیست؟
کد خبر: ۳۵۰۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱ 28 December 2016
درجامعه انجام هرکاری معمولا تربیات اداری و روال قانونی خود را داردکه باعث انجام امور روز مره و اداری مردم میگردد تا جامعه ای منظم و پویا بوجود آید و البته این نظم و هارمونی باید در حیطه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی وجود داشته باشد ولی در حیطه کسب و کار که زیر مجموعه ای از اقتصاد هست ، دستفروشان و دوره گردان این نظم و قاعده را بهم میزنند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد با ورود به شهر چرام ،در همان ابتدا با بساط دوره گردهایی مواجه می شوید که بساط ، فروش پهن کرده و مشغول داد و ستد هستند.
این کار از منظر قانونی و اقتصادی کاری نضر هم برای دولت و هم برای مردم و بیشتر از همه کسبه شهر است چرا که دولت از اینگونه دوره گردها مالیاتی دریافت نمی کند و به راحتی به یکی از منابع مالیاتی خود یعنی کاسبان حقیقی بازار لطمه زده و از درآمد خود می کاهد.
از طرف دیگر چون اینگونه فروشنده ها شناسنامه و جایگاه خاصی ندارند ، نمی توان جنس مورد معامله ی آن ها را تضمین کرد و پس از خرید دست خریدار در صورت وجود تقلب یا موردی خاص ، به جایی بند نیست.
 
و اما بیشترین لطمه را بازاریانی می خورند که با واریز کردن عوارض و مالیات ، در حالی که به امید فروشی مناسب هستند به ناگه این دستفروشان بر سر آن ها آوار شده و باعث لطمات اقتصادی فراوان به آن ها می شوند.
یکی از کسبه شهر چرام در این خصوص گفت : متاسفانه دوره گردها در شهر چرام جولان می دهند و چندان رسیدگی به این موضوع نمی شود.این در حالی است که قانون حق را به کسبه و مغازه داران معتبر شهر میدهد ولی در شهر چرام این رویه قانونی در بین ادرات شهرستان پاسکاری شده و عملا اجرا نمیشود و مشخص نیست مجری برخورد و جمع آوری دوره گردان و دستفروشان با کیست؟
به راستی کدام نهاد مسئول است؟
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
جونم سیت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
ک هالو بلمو مردم بدبختن بیکارن گیر و چ داییه
مکی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
بگذاریدباغداران چرام خودشان میوه هاشان رامستقیم بدست مردم برسانند،درمورد عوارض دادن مغازه داران روزی هزارتومان که هزینه پاک کردن جدول جلوی مغازه شون هم نمی شود،چه برسد به نگهبانی و.....
چندمی گیری هرچه ببینی بدون فکربنویسی؟
مهرداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
فکر میکنی کسی خوشش میاد از اینکه سر جاده بساط پهن کنه و جنس بفروشه؟
خیلی از اینا مجبورن واسه کسب یه لقمه نون حلال همچین کاری رو انجام بدن
شمام به جای نان مردم رو آجر کردن فکر ارائه پیشنهاد برای ساماندهی این افراد باشین نه کسب سود خودتون
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار