قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی:

در دقیقه ۹۰ به بی‌آبی کشور توجه شد

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: در دقیقه ۹۰ به بی‌آبی کشور توجه شده لذا جای هیچ توقف و تاخیری در این زمینه وجود ندارد.
کد خبر: ۳۵۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶ 14 May 2015
به گزارش تابناک یزد، سید محمد حسین شریعتمدار در نخستین کنگره ملی آبیاری و زهکشی ایران در مشهد افزود: بحران آب را باید قبول کرد و برای حل این مشکل دست به دست یکدیگر داد.

وی افزود: در حالی که تا چندی پیش هیچ کس بی‌آبی را به صورت رسمی اعلام نمی‌کرد و از اسفند سال ۱۳۹۲ به صورت رسمی از بی‌آبی در کشور پرده برداشته شد و دولت پذیرفت که این موضوع را با مردم در میان بگذارد.

وی اظهار کرد: این در حالی است که نتایج یک نظرسنجی از چهار هزار کشاورز نشان می‌دهد که بیشتر آن‌ها تاکید داشتند که بی‌آبی را از حدود ۹ سال پیش به صورت محسوس احساس کرده‌اند.

وی افزود: برای حل این مشکل هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و مجلس به عنوان یکی از قوای سه گانه سیگنالی از خود نشان نداده است در حالی که راه حل این مشکل ایجاد یک وفاق همگانی است.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: سفره‌های آب زیرزمینی در شهر مشهد و استان خراسان شرایط نامناسبی را می‌گذرانند و مشاهدات، افت سفره‌های آب زیرزمینی، کاهش دبی آب و افزایش شوری، این امر را نشان می‌دهد.

شریعتمدار افزود: در سطح کشور نیز با توجه به شرایط آب و بارندگی، بسیاری از سد‌ها در حال تعطیلی هستند.

نخستین کنگره ملی آبیاری و زهکشی ایران مدت دو روز در دانشگاه فردوسی مشهد ادامه دارد.

در این کنگره علاوه بر برگزاری نشستهای تخصصی با حضور دست اندرکاران حوزه آب کشور، چهار کارگاه آموزشی با عناوین سامانه پشتیبانی تصمیم منابع آب (DSS)، اصول طراحی و ارزیابی سیستم ­های آبیاری تحت فشار، اصول طراحی و اجرای بام سبز (roof gardening) در محیط شهری و ریزگردانی دینامیکی و کاربردهای آن در مطالعات آب و هوا‌شناسی نیز برگزار می‌گردد.

به گزارش ایلنا، این کنگره مشتمل بر ۱۱ همایش با عناوین همایش آب و تغییر اقلیم، همایش آب سطحی، همایش آب زیرزمینی، همایش آب، جامعه و فرهنگ، همایش آب، اقتصاد و توسعه، همایش آب، آبیاری و بهره وری، همایش آب، زهکشی و پایداری، همایش آب و محیط زیست، همایش آب و سازه‌های آبی، همایش آب و فناوری اطلاعات و همایش آب و هوا‌شناسی می‌باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار