دولت در پارازیت ها نقشی ندارد و کنار مردم است/ پارازیت ها با حد مضر فاصله بسیار دارد

شماری از مردم شیراز، دوشنبه با حضور در مقابل استانداری فارس پیگیری جدی مسئولان استان در موضوع پارازیت ها را خواستار شدند و مسئولان استانداری نیز بر همراهی و همگامی دولت با این خواست مردمی تاکید کردند.
کد خبر: ۳۵۷۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹ 09 January 2017
استانداری و دولت در پارازیت ها نقشی ندارد و کنار مردم است
به گزارش تابناک فارس:معاون سیاسی و امنیتی استاندار فارس گفت: مردم بدانند مراکز علمی مسئله پارازیت و امواج مضر را پایش کرده و شایعات در این زمینه صحت ندارد.

هادی پژوهش جهرمی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما به دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه شیراز ماموریت داده‌ایم فارغ از ملاحظات، از امکانات خود و اداره تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی استفاده کرده و وجود پارازیت و امواج غیر استاندارد را بررسی کنند و در صورت وجود امکان اثرگذاری آن بر سلامت را مورد پایش قرار دهند و نتیجه را شفاف به مردم اطلاع دهند.

وی افزود: اگر این مراکز علمی به پاسخ قانع‌کننده نرسیدند از سازمان انرژی اتمی تقاضا خواهیم کرد تیمی را به شیراز ارسال کنند چرا که مشکلات روانی و فکری این مسئله مخرب‌تر از اصل موضوع است.
 
معاون استاندار فارس با بیان این که در منطقه شمال غرب شیراز مردم مواردی از سردرد ، پادرد و مخدوش شدن امواج تلویزیونی را طرح می‌کنند، گفت: تاکنون هیچ‌گونه تحقیقات مستندی مبنی بر ارتباط این موارد با امواج ارائه نشده و اختلال در شبکه‌های جمهوری اسلامی به سبب تغییر فرستنده‌های پخش است و به دلیل پارازیت نیست.
 
پژوهش افزود: به عنوان مثال در یک مورد جلساتی داشته و دستگاه‌های مختلف را مورد سوال قرار دادیم که آیا پارازیت از سوی دستگاهی ارسال می‌شود و اگر وجود دارد آیا بر سلامت مردم اثرگذار است یا خیر؟
 
وی یادآور شد: در آخرین نشست در دانشگاه با اساتید خبره فیزیک دانشگاه شیراز و متخصصان دانشگاه علوم پزشکی مورد را بررسی کردیم که آیا امواج مخرب و پارازیت وجود دارد یا خیر چرا که ما سلامت مردم را نمی‌توانیم فدای مصلحت‌اندیشی‌ها کنیم و اگر به این نتیجه برسیم به مردم شفاف اعلام خواهیم کرد و دستگاه‌های مربوطه باید پاسخگو باشند.
 
 
مشاور استاندار و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس نیز در جمع مردم گفت: استانداری هم با شما در پیگیری این موضوع همراه است و باید توجه داشت که مساله پارازیت ها به دولت هیچ ارتباطی ندارد.
 
مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری فارس نیز از دیگر مسئولان استان بود که در جمع مردم حضور یافت و به آنها اطمینان داد که اقدام های لازم برای صیانت از سلامت مردم در موضوع پارازیت ها برداشته خواهد شد.
 
پارازیت ها مکرر پایش شده و با حد مضر فاصله بسیار دارد
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جنوب کشور گفت: بنابر پایش‌های مکرر انجام شده فاصله توان مجموع امواج موجود در فضای شیراز با حد مضر بسیار زیاد است.
 
وی افزود: در روال گذشته 10 نقطه از شهر را اندازه‌گیری می‌کردیم و نتیجه از طریق سازمان به انرژی اتمی ارسال شده و پس از تایید گزارشات به استاندار و مقامات استان اعلام می‌شد.
 
مختاری بیان کرد: اندازه گیری‌های ما نشان می‌دهد چگالی سطح توان که از شدت میدان الکترویکی و میدان مغناطیسی به دست می‌آید فاصله بسیار زیادی با حد استاندارد دارد و حتی به مقیاس یک هزارم آن حد مخرب نمی‌رسد.
 
این مسئول ابراز داشت: تجهیزاتی که ما داریم اندازه‌گیری فرکانس‌های بالا و پایین را پوشش می‌دهد چنانکه فعالیت‌سرویس های ماهواره بین 11 تا 12 گیگا هرتز هستند در حالی که اندازه‌گیری ما در محدوده 100 کیلوهرتز تا 18 گیگاهرتز سطح توان بوده و پایش‌های ما بسیار  سخت گیرانه است و تشعشع موبایل و وای فای و تمام موارد دیگر را شامل می‌شود.
 
وی اضافه کرد: مواردی که در جامعه طرح می‌شود عموما بحث‌های روانی است و این نگرانی‌ها گاه با توجه به عدم اشراف به استانداردهای تدوین شده است چنان که مرجع بین‌المللی این استانداردها را قرار داده و سازمان انرژی اتمی آن را با توجه به این که توسط 80 کشور جهان استفاده می‌شود برای کشور مدون کرده است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار