شهرداری تبریز:زوج کوه‌خواب تبریزی فقط 2 روز در عینالی حضور داشتند!+ توضیحات، تصاویر جدید

شهرداری تبریز اعلام کرد کوه‌خواب‌های چندین ساله تبریز فقط دو روز در کوه‌های عینالی حضور داشتند.
کد خبر: ۳۶۷۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱ 25 January 2017

به گزارش تابناک تبریز، به دنبال انتشار گزارش از «گور خوابی در تهران تا کوه خوابی در تبریز» در خبرگزاری فارس، مدیریت امور اجتماعی معاونت فرهنگی شهرداری تبریز توضیحاتی را برای تنویر افکار عمومی ارائه کرد.

1) متاسفانه خبرگزاری مزبور، بدون صحبت با متولیان آسیب‌های اجتماعی شهر و به صورت عجولانه و یک طرفه اقدام به انتشار این خبر کرده است، در فضای ارتباطی امروز، انگیزه‌های خبرسازی رسانه‌های گروهی، تا حدود زیادی قابل درک است، اما این‌که چنین هیجاناتی، با هزینه‌کردن از اعتبار شهر پیگیری شود، غیرقابل‌قبول است.

  2) زوج سوژه گزارش منشر شده، بعد از اعلام نیاز و عدم تمکن مالی در منزلی رهنی که هزینه آن توسط شهردار ی پرداخت شده بود، اسکان یافته بودند که به دلیل برخی رفتارهای ناشایست، از جمله خرید و فروش مواد مخدر، با پیشقدمی همسایگان از محل اخراج شده اند، طبق اطلاعات اخذ شده از موسسه خیریه حمایت از مستمندان، خانم مطرح در گزارش، از متکدیان حرفه‌ای بوده و بارها توسط موسسه حمایت مستمندان، تحت پوشش قرار گرفته؛ اما هر بار به دلیل اعتیاد، مجدداً اقدام به گدایی کرده است، آخرین مورد دستگیری وی، در مورخه 15/8/95 بوده که طی آن، نامبرده به موسسه ترک اعتیاد باغ فرشته تحویل شده است که بعد از خروج، دوباره اقدام به گدایی نموده است.

 3) زوج مذکور، برای جلب توجه مردم، رسانه‌ها و مسئولان شهری، به عینالی پناه برده‌اند، متاسفانه‌ باید گفت رسانه‌ای چون آن خبرگزاری، علی‌رغم پیشینه حرفه‌ای خود، به سادگی در دام این زوج گرفتار شده‌ و این در صورتی است که حضور این زوج در عینالی، بیش از دو روز طول نکشیده و در حال حاضر نیز نامبردگان در آن محل حضور ندارند.

در پایان لازم به ذکر است که خوشبختانه در سایه همدلی همه مسئولان شهر از جمله شهرداری تبریز، در حال حاضر سه اقامتگاه شبانه با امکانات کامل برای مکان دهی به زنان و مردان بی خانمان در شهر تبریز ایجاد شده و هیچ مشکلی از بابت اسکان و اقامت این افراد وجود ندارد.

 شهرداری تبریز در عین حال، از شهروندان تقاضا دارد در صوت مشاهده چنین  افرادی با شماره 137، سامانه فوریت‌های خدمات شهری تماس گرفته و مورد را اطلاع دهند تا نسبت به جمع‌آوری و اسکان این افراد اقدام شود.

پاسخ

همانطوری که در گزارش نیز اشاره شده بود که مسؤولان ذی‌ربط پس از انتشار این گزارش ابتدا به انکار و تکذیب اصل ماجرای کارتن خوابی اقدام کرده و سپس در پی توجیه آن بر می‌آیند.

اولا زوج یاد شده در گزارش توسط خبرنگاران فارس از سال گذشته شناسایی و حتی اطلاعات آنها در اختیار برخی مسؤولان ذی‌ربط برای مساعدت قرار داده شد و حتی گزارش اعتیاد و کارتن خوابی این دو زوج در بخش خبری شبکه سهند نیز سال گذشته پخش شد، تصاویر و فیلم مورد نظر برای قضاوت در اختیار مردم قرار می‌گیرد! بنابراین این ادعا که حضور این زوج در عینالی، بیش از 2 روز طول نکشیده به راحتی رد می‌شود!

 

 

همچنین این زوج جوان مدعی هستند چندین بار درخواست ملاقات با شهردار را داشته‌اند که متاسفانه با ممانعت برخی عوامل شهرداری مواجه شده‌اند!

ثانیا فارس بر حسب وظیفه و رسالت خبری اقدام به بیان واقعیت‌های زیرپوست شهری کرده است و هیچ غرض ورزی در انتشار اخبار وجود ندارد و انتشار این گزارش اخیر نیز به‌صورت اتفاقی بوده و خبرنگاران فارس به سادگی در دام این زوج گرفتار نشده‌اند! و در این زمینه تصاویر بیشتر برای تنویر افکار عمومی در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد! علت عدم حضور این زوج را باید از نگهبانان سازمان عون بن علی پرسید که پس از اطلاع از حضور خبرنگار فارس بلافاصله آنجا حضور یافتند!

وسائل و لباس‌های اهدایی شهروندان توسط اعضای کمپین جمع‌آوری وسائل بلااستفاده در منازل نیز در اختیار این زوج قرار گرفته و آنها نیز شاهد ماجرا هستند!

 همچنین در مصاحبه این زوج با ادعاهایی مطرح شده است  فایل صوتی آن نیز موجود است بنا به دلایلی فعلا از انتشار آن خودداری می‌کند.

در صورت نیاز خبرگزاری فارس این آمادگی را دارد تصاویر بیشتری از کارتن خواب‌هایی که مسؤولان تکذیب می‌کنند را منتشر کند!
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار