تابناک گزارش می دهد

جلسات اقتصادی و دیوار کوتاه بانک ها/بالاخره یکی از مدیران بانکی شاکی شد

به نظر می رسد مادامی که رویه ی جلسات اقتصادی ، رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال استان به اینصورت اداره می شود تمام منابع بانکی هم به بحث اشتغال تزریق شود جوابی بهتر از آنچه تا حال گرفته ایم ، نخواهیم گرفت.
کد خبر: ۳۶۹۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 30 January 2017
در استان کهگیلویه و بویراحمد و در جلساتی که به موضوع مهم اشتغال یا رفع موانعت تولید مربوط می شود ، همواره نقش منفی و ساز ناکوک عدم پیشرفت و مانع اصلی اشتغال ، به بانک ها می رسد و آن ها مانع اصلی معرفی می شوند و در این بین جای تعجب است که چرا بانک ها از خود دفاع نمی کنند ؟ آیا در باور خود پذیرفته اند که تمام مشکلات مربوط به نرخ 17 درصدی بیکاری از عدم همکاری آنهاست؟
هرچند جلسات مربوط به رفع موانع تولید و یا کارگروه اشتغال و سایر جلسات استانداری کاملا انحصاری شده و سایت ها و خبرگزاری هایی که بنابر سیاست کاری خود ، می توانند زوایای مهم و ناگفته های این جلسات ،که در واقع مشکلات اصلی است را بدون از محدودیت پوشش دهند ، برای حضور در این جلسات مطلع نمی شوند اما برخی مواقع برخی خبرهای قطره چکانی که از این جلسات بیرون می آید گویای موارد دیگری است که باید مسئولین به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نشست دیروز کارگروه اشتغال و توسعه سرمایه‌گذاری کهگیلویه و بویراحمد که با حضور دستگاه‌های اقتصادی و بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد پیرامون بررسی وضعیت مشاغل ایجاد شده بود از جمله معدود مواردی است که یکی از مسئولین بانک به سپردن نقش منفی کارگروه های اشتغال به آن ها معترض بوده است.

در این نشست الله‌داد محمدی مدیر بانک کشاورزی با بیان اینکه بانک‌های استان مظلوم واقع شده‌اند، گفت: پرداخت تسهیلات به افراد توسط بانک‌ها صورت می‌گیرد اما در هیچ نشست و برنامه‌ای اسمی از سیستم بانکی برده نمی‌شود و از عملکرد بانک تقدیر نمی‌شود.

فارس از قول مدیر بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نوشت : حتی در رسانه ملی و جراید ما نامی از بانک‌ها برده نمی‌شود و تلاش‌های آن‌ها به چشم نمی‌آید در حالی‌که اگر بانک‌ها همکاری نداشته باشند تسهیلاتی پرداخت نمی‌شود و شغلی ایجاد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مظلومیت سیستم بانکی باید برداشته شود، گفت: رویکرد شورای اشتغال استان باید به گو‌نه‌ای باشد که هر بانکی گزارشی از اقدامات خود ارائه دهد و این اقدامات شبکه بانکی به مردم اطلاع‌رسانی شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد در برخی از جلسات رفع موانع تولید ، از مدیر بانک خواسته می شود که نسبت به پرداخت تسهیلات به بنگاه هایی که مشکل اقتصادی دارند ، همکاری کنند! اما به نظر می رسد بانک ها که خود بنگاهی کاملا اقتصادی هستند و در کار خود مجبور به رعایت اصل سود و زیانند ، کمی جانب احتیاط را رعایت می کنند! چرا که برخی از این بنگاه ها که در پرداخت بدهی های قبلی خود درمانده اند، چگونه می توانند اقساط تسهیلات جدید را به موقع پرداخت کنند؟
به نظر می رسد مادامی که رویه ی جلسات اقتصادی ، رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال استان به اینصورت اداره می شود تمام منابع بانکی هم به بحث اشتغال تزریق شود جوابی بهتر از آنچه تا حال گرفته ایم ، نخواهیم گرفت و باید امیدوار بود که مسئولین اقتصادی استان کمی تخصصی تر و واقع بینانه تر به اینگونه موضوعات خصوصا موضوع اشتغال نگاه کنند و دستگاه ها برای یک بار هم که شده به دنبال مقصر نگشته و طرح های عملیاتی در گستره ی استان نه مناطق محدود ، ارائه دهند بلکه بتوان از این معظل بزرگی که استان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است ، رهایی یابیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار