طرح "سینما سلام" با اکران فیلم "یتیم خانه ایران" در ابرکوه اجرا شد

کد خبر: ۳۷۰۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲ 01 February 2017
به گزارش تابناک یزد،در راستای تحقق اهداف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در جذب مخاطب و فراگیر شدن هنر سینما همزمان با سراسر کشور طرح "سینما سلام" با اکران رایگان فیلم سینمایی "یتیم خانه ایران" در ابرکوه اجرا شد.
حمیدرضا بصیری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابرکوه با فرارسیدن سی و هشتمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برنامه های فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اکران رایگان "یتیم خانه ایران" به کارگردانی ابوالقاسم طالبی آغاز شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره فیلم اکران شده در طرح سینما سلام گفت: یتیم خانه ایران فیلمی ست روایت گر اشغالگری انگلیس ها در ایران در بین سال های ۱۲۹۵ تا ۱۲۹۷. در این فیلم انگلیس به عنوان یکی از استعمارگران قرن بیستم ، در جنگ جهانی اول ، با وجود اعلام بی طرفی ایران ، وارد ایران می شود. به دنبال اشغالگری انگلیس ، قحطی بسیار بزرگی ایران را در بر می گیرد. به طوری که به خاطر نقش‌آفرینی مستقیم اشغالگران انگلیسی ، بیش از ۹ میلیون نفر از مردم ایران (از جمعیت ۱۸ میلیون نفری کشور) در اثر بیماری و گرسنگی از بین می روند.
وی همچنین درباره استقبال مردم ابرکوه از سینما گفت: شیب افزایش مخاطب سینما در ابرکوه امیدوارکننده است و به اعتقاد ما آشتیِ مردم با سینما یک آرزو نیست بلکه یک حقیقت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار