معاون وزیر رفاه در جلسه شورای اداری بهزیستی کرمانشاه؛

راه اندازی 139 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور/بیش از یک میلیون کودک غربال گری شنوایی شدند

معاون وزیر رفاه و رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی در سال گذشته غربالگری شنوایی یک میلیون و ۶۰ هزار کودک را انجام داده است.
کد خبر: ۳۷۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰ 04 February 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، دکتر انوشیروان محسنی بندپی معاون وزیر رفاه و رئیس سازمان بهزیستی کشور در جلسه شورای اداری بهزیستی کرمانشاه، اظهار داشت: سازمان بهزیستی در تقسیم کار ملی مبارزه با آسیب های اجتماعی مانند کودکان کار، اعتیاد، زنان سرپرست خانوار و ...بیشترین مسئولیت را دارد.

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه نیز به آسیب های اجتماعی توجه جدی شده و این در حالی است که در برنامه های قبلی به این شکل نبود و در هیئت دولت تصویب شد که بهزیستی متولی اصلی غربال گری ژنتیک قبل از ازدواج باشد.

به گفته معاون وزیر رفاه، بهزیستی در راستای موضوعات اجتماعی، تخصصی ترین نهاد است و توجه به آسیب اجتماعی در برنامه ششم توسعه مطالبه گری این سازمان را افزایش می دهد.

دکتر محسنی بندپی خاطرنشان کرد: توسعه کمی و کیفی اورژانس اجتماعی و افتتاح 139 مرکز در دستور کار سازمان بهزیستی که متاسفانه احداث مراکز اورژانس اجتماعی از برنامه چهارم به بعد متوقف شده بود و دوباره در حال احیا شدن است.

این مقام مسئول با بیان اینکه سازمان بهزیستی بسته کاملی را در خصوص پیشگیری از اعتیاد تدوین کرده است، افزود: تا پایان سه ماه ابتدای سال جاری مراکز اورژانس اجتماعی در چند شهرستان استان کرمانشاه راه اندازی می شود.

وی اضافه کرد: سازمان بهزیستی در سال گذشته غربالگری شنوایی یک میلیون و ۶۰ هزار کودک را انجام داده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش 50 درصدی ظرفیت اجرای طرح یک وعده غذای گرم در مهدهای کودک استان خبر داد و افزود: اجرای طرح تأمین مالی خرد و پرداخت تسهیلات به جامعه هدف راهکاری برای کاهش بیکاری در استان است.

دکتر محسنی بندپی همچنین از پرداخت 100 کمک هزینه ازدواج به مددجویان تحت پوشش بهزیستی خبر داد و گفت: این سهمیه علاوه بر سهمیه خود استان خواهد بود.

دکتر امید قادری مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه نیز گفت: تلاش ما معرفی بهزیستی به عنوان دستگاه متولی حوزه اجتماعی است.

وی یادآور شد: بدون اصلاح فرایندها نمی توان موفق بود و ما در استان تعامل مناسبی با دستگاه های کارگروه اجتماعی داریم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه خوشبختانه تحولات خوبی در استان صورت گرفته است، گفت: از جمله آن می توان به صدور گواهی سیستماتیک برای مددجویان در راستای کاهش تردد آنها اشاره کرد.

این مسئول عنوان کرد: توسعه اورژانس اجتماعی نیز از دیگر اقدامات خوب سازمان است و ما در استان سه مرکز اورژانس اجتماعی داریم که یک مرکز دیگر در شهرستان جوانرود تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار