عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت:

لزوم بکارگیری انرژی های تجدید پذیر در شهر و ساختمان سازی

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت بر لزوم بکارگیری انرژی های تجدیدپذیر در شهرسازی تاکید کرد.
کد خبر: ۳۷۶۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵ 12 February 2017
به گزارش تابناک رضوی، سید مجید مفیدی شمیرانی درباره نقش بناهای پایدار در روند تغییرات اقلیمی، اظهار کرد: در 40 سال گذشته با چالش بزرگ تغییر اقلیم جهانی رو به رو بودیم که به جهت مصرف انرژی های فسیلی و فعالیت های ناپایدار انسان، پدیده آمده است.
مفیدی با تاکید بر اینکه باید سبک زندگی را تغییر دهیم، افزود: در دنیا تحول عظیمی در موجودات در حال ایجاد است که از ساخت محیط های ناپایدار توسط انسان، منشأ گرفته و سبب عدم تعادل سامانه های زیستی شده است.
دکتر مفیدی با بیان اینکه حل مشکل افزایش مصرف انرژی، مهم ترین مساله در عصر حاضر است، گفت: متاسفانه مصرف انرژی در کشور ما بسیار بالاست بطوریکه ایران به اندازه کل کشور چین و نصف اروپا انرژی مصرف می شود.
وی ادامه داد: مصرف بالای انرژی سبب افزایش گازهای گلخانه ای و افزایش گازهای گلخانه ای سبب افزایش دمای کره زمین می شود.
دکتر مفیدی بیان کرد: در 100 سال گذشته ایران 2 تا 3 درجه ازدیاد دما داشته که این موضوع در صد سال آینده چند برابر خواهد شد.
مجید مفیدی بالارفتن دی اکسید کرین موجود در هوا، افزایش 4 برابری خشکی های کره زمین، انقراض موجودات، بالا رفتن سطح آب اقیانوس ها و از بین رفتن کشورها و جزایر، آب شدن یخ های قطبی و تخریب لایه ازن را نیز از دیگر تهدیدات پیش روی جهان عنوان کرد.
وی در خصوص تقسیم بندی مصرف انرژی در کشور گفت: روند مصرف انرژی در کشور به گونه ایست که 43 درصد آن در بخش ساختمان، 29 درصد در بخش کشاورزی و 28 درصد در بخش حمل و نقل شهری استفاده می شود که اگر با این روند پیش رویم تا 40 سال دیگر ذخایر نفت و گار و زغال سنگ خود را از دست خواهیم داد.
وی در پایان بر لزوم بکارگیری انرژی های تجدید پذیر در شهر و ساختمان سازی تاکید کرد.
شایان ذکر است چهارمین همایش ملی فن آوری های نوین صنعت ساختمان با حضور 1200 نفر از کارشناسان و مدیران صنعت ساختمان و اساتید دانشگاه از 24 بهمن ماه 95 به مدت دو روز در مشهد برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار