در دوره های مختلف نمایندگان و دولت یان همواره خود را در معرض نقد معلمان و فرهنگیان می بینند و در بزنگاه های بودجه ای؛ انتخاباتی و... سعی می کنند از این قشر عظیم جامعه یادی نمایند.
آنان سعی می کنند برای بهبود وضعیت مادی و معنوی آنها اقدامی عملی انجام دهند. اما نمی دانم ها و نمی توانم ها در کنار نمی خواهندها و انداختن توپ به زمین دیگری باعث شده است این کلاف سردر گم همچنان سر در گم باقی می ماند.
از قرار معلوم و با توجه به تأکیدهایی که از سوی دولت و مجلس شنیده شد؛ باز همچنان دست نامرئی "نشد یا نمی شود" مانع از دست یابی آموزش و پرورش به خواسته ی خود گردیده است.
چنانکه شنیده ها حکایت از آن دارد که در لایحه بودجه 96 این نقیصه همچنان پا برجاست؛ موضوعی که در مصاحبه ی امیر خجسته با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت مشهود است.
امیر خجسته با اشاره به رقم پیشنهادی دولت برای آموزش پرورش در لایحه بودجه 96 گفت: این لایحه به هیچ وجه جوابگوی آموزش و پرورش نیست و مجلس باید در این خصوص حمایتهای لازم را در جهت افزایش و تخصیص بودجه بیشتر برای این وزارتخانه در نظر بگیرد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: وعدههای زیادی برای ارتقای وضعیت معیشت فرهنگیان داده شده است که باید عملیاتی شود اما متاسفانه در بودجه پیشنهادی مانند سالهای گذشته تنها 10درصد افزایش بودجه داشتیم؛ قطعا اگر قرار بود با این 10درصدها مشکلات بهبود یابد تا به حال و در این چند سال اتفاقی افتاده بود.
رییس مجمع نمایندگان استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر با این بودجه بندی تحول خاصی در آموزش پرورش در سال آینده نخواهیم داشت، تصریح کرد: نمایندگان در بحث برنامه ششم توسعه، در جهت رتبه بندی معلمان بودجه خاصی در نظر گرفتهاند اما دولت ردیف بودجهای را در سال96 برای آنان در نظر نگرفته است و مجلس بایستی پیگیر این موضوع پراهمیت باشد.
عضو هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در پایان ضمن اشاره به سیاست های کلی مقام معظم رهبری در خصوص تحول در نظام آموزش و پرورش و رتبه بندی و ارتقاء سطح معیشت معلمان گفت : مجلس بایستی در این زمینه قدم محکمی بردارد و با هماهنگی با دولت و بر اساس برنامه ششم توسعه، نظام رتبه بندی را برای سال 96 تعیین و تکلیف نماید.