دبیر خانه کارگر اردبیل در کنگره بین المللی آنکارا

کارگران بخش کشاورزی فقیرترین اقشار کل جوامع هستند

کنفرانس بین المللی "بخش کشاورزی و جنگل" با حضور نمایندگان کارگری کشورهای آلمان ، روسیه، ایتالیا ، آذربایجان ، ترکیه ،اوگاندا، بلاروس ،سودان ، کوزوو، مغرب الجزایر و..... در شهر آنکارا پایتخت کشور ترکیه برگزار شد و دبیر اجرایی خانه کارگر استان اردبیل به نمایندگی از کشورمان در این کنفرانس به سخنرانی پرداخت.
کد خبر: ۳۹۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸ 25 May 2015

کارگران بخش کشاورزی فقیرترین اقشار کل جوامع هستند

مرتضی مقدم دبیر اجرایی خانه کارگر استان اردبیل به نمایندگی از کنفدراسیون عالی کارگران ایران در سومین کنگره عمومی بخش کشاورزی و جنگل درشهر آنکارا حضور پیدا کرد.

به گزارش تابناک اردبیل، در این کنفرانس که با حضور نمایندگان کارگری کشورهای آلمان ، روسیه، ایتالیا ، آذربایجان ، ترکیه ،اوگاندا، بلاروس ،سودان ، کوزوو، مغرب الجزایر و..... برگزار شد مقدم بعنوان نماینده ایران به ایراد سخنرانی پرداخت.

مرتضی مقدم در سخنان خود به موضوع جهانی سازی و خصوصی سازی ناعادلانه اشاره کرده و آنها را یکی از عوامل بحران های امروزی از جمله بیکاری جوانان ، کارکودک، عدم بهداشت و ایمنی ، دستمزد ناکافی درسراسر جهان برشمرد.

نماینده ایران دراین کنفرانس بر همبستگی و اتحاد جهت مبارزه با این پدیده شوم اشاره کرده و افزود امروز نظام سرمایه داری بیشتر از دیگران از وضعیت بوجود آمده سود می برد.

مقدم در بخش دیگری از سخنان خود به عدم توجه به محیط زیست و تخریب جنگل ها و مراتع ، معضل بی آبی در جهان اشاره کرده افزود نتیجه این بی توجهی ها جاری شدن سیل و طوفان و خشکسالی گسترده در مناطق مختلف بوده که متاسفانه هر ساله جان تعدادی از مردم را میگیرد.

نماینده کارگران ایران فرهنگ سازی رایکی از وظایف مهم اتحادیه های کارگری سراسر جهان برشمرد و گفت امروز اتحادیه های کارگری نقش اساسی برای بیابان زدایی دارند که می توانند با آموزش و فرهنگ سازی برای کارگران و با نهادینه کردن اینکه زندگی انسان بستگی به جنگل و مرتع دارد این وظیفه را به نحو احسن انجام دهند.

مقدم با اشاره به گزارش سازمان بین الملی کار (ILO) که در سال 2014 ارایه شده است. کارگران بخش کشاورزی را فقیرترین کارگران بر شمرد و خواستار توجه بیش از پیش دولت ها جهت کمک به این اقشار زحمتکش شد.

در دیدار جداگانه ای که مرتضی مقدم با مارکوس مونتوایرو(نماینده و افسرسازمان ملل متحد در کنواسیون مبارزه با بیابان زدایی ) داشت موضوع خشکسالی دریاچه ارومیه را مطرح کرده و خواستار توجه سازمان های بین المللی به این بحران شد.مقدم آثار مخرب خشک شدن تدریجی دریاچه ارومیه را فراملی خوانده و افزود در صورت ادامه این روند کشورهای ترکیه ، آذربایجان و ارمنستان نیز از وضعیت بوجود آمده متضرر خواهند شد.

کارگران بخش کشاورزی فقیرترین اقشار کل جوامع هستند

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار