آماربیماران نیازمندبه پیوند کلیه به ۵۰ رسید

به گفته مدیرعامل انجمن بیماری های کلیوی استان همدان، هم اکنون 50 بیمار همدانی در انتظار پیوند کلیه قرار دارند.
کد خبر: ۳۹۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲ 27 May 2015

مدیرعامل انجمن بیماری های کلیوی استان همدان گفت:هم اکنون 50 بیمار همدانی در انتظار پیوند کلیه قرار دارند.

به گزارش ایرنا؛ ابوالفتح میرزایی افزود:همه بیماران کلیوی بعد از پشت سر گذاشتن دیالیز برای ادامه زندگی مجبور به انجام پیوند کلیه هستند که هم اکنون 50 نفر از این افراد وارد لیست انتظار دریافت کلیه شده اند.

وی ادامه داد:900 بیمار نیز در سطح استان در حال گرفتن خدمات دیالیز هستند که کم سن ترین آنها پنج سال و مسن ترین آنها 90 سال سن دارد.

وی اضافه کرد:هم اکنون بیش از 60 تخت دیالیز فعال در استان همدان وجود دارد که این تعداد تخت پاسخگوی برای بیماران استان کافی است اما در آینده با توجه به افزایش تعداد بیماران کلیوی باید به دنبال افزایش این تخت ها بود.

وی ادامه داد:سال گذشته 24 مورد پیوند کلیه در استان همدان انجام شد که همه این عمل ها پیوند زنده به زنده بوده و 26 مورد از بیماران پیوند عضو نیز در تهران مورد جراحی قرار گرفته اند که 10 مورد از این پیوند ها از طریق اهدای عضو و 16 مورد دیگر نیز انتقال زنده به زنده بوده است.

وی عنوان کرد:از ابتدای سالجاری نیز چهار مورد پیوند کلیه در سطح استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت هزینه های بستری این افراد تغییر خوبی داشته است عنوان کرد:هم اکنون بیشترین مشکل این افراد تجویز داروهای خارجی به خصوص در بیماران پیوند شده است که هزینه های این داروهای خارجی در مقایسه با وضعیت مالی بیشتر این بیماران سرسام آور است.

وی اضافه کرد:هزینه پیوند کلیه این افراد بالغ بر 400 میلیون ریال است که این انجمن با کمک خیرین سلامت همواره بخشی از این هزینه را تامین می کند و در سالجاری نیز دو نفر از بیماران پیوند شده که وضعیت مالی مناسبی نداشتند با تامین هزینه ها توسط این انجمن به صورت رایگان پیوند خود را انجام داده اند.

عضویت در انجمن بیماری های کلیوی استان همدان در سالجاری 10 درصد افزایش یافته است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار