کوچ زود هنگام عشایر به چهارمحال و بختیاری؛ ممنوع

تابناک چهارمحال وبختیاری- مديركل امور عشاير استان چهارمحال وبختياري با اشاره به اینکه كوچ زود هنگام عشاير به اين استان غير قانوني است، گفت: عشایر از کوچ زود هنگام به شدت پرهیز کنند
کد خبر: ۴۰۱۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰ 04 April 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- يحيي حسين‌پور با اشاره به كوچ زود هنگام عشاير به استان، اظهار كرد: 20 ارديبهشت ماه زمان ورود عشاير از قشلاق به ييلاق به منابع طبیعی و اول خرداد ماه زمان ورود به مناطق حفاظت شده است كه كوچ زودهنگام عشاير به اين استان غير قانوني بوده است.

وی افزود: به عشایر و روستاییان توصیه می‌شود که حتی‌الامکان از ورود کوچ زود هنگام و ورود دام به مراتع که منجر به تخریب گیاهان و مراتع می‌شوند، خودداری کنند.

حسین‌پور با اشاره به اینکه احتمال شيوع بيماري تب برفكي در ميان دام‌های عشایر وجود دارد، افزود: عشایر هنگام كوچ به چهارمحال وبختياري باید دام‌هاي سبك و سنگين خود را واكسينه كنند.

وی از وجود يك ميليون و 500 هزار راس دام عشايري خبر داد و تصریح کرد: به علت بارندگي مناسب در خوزستان و چراگاه مناسب براي چراي دام‌ها و حفظ مراتع استان باید از كوچ زود هنگام جلوگيري كنند.

حسین‌پور در خصوص خدمات رساني به عشاير، گفت: ايجاد كمپينگ‌هاي امنيتي و قرنطينه‌هاي بين ر اهي، خدمات رفاهي، آب‌رساني پس از ورود در صورت كمبود آب و واكسينه كردن دام‌ها، از جمله خدماتي است كه توسط نیروی انتظامی، هلال احمر، دامپزشکی و مرکز بهداشت در پنج ایل‌راه استان به عشاير ارائه خواهد شد.

مديركل امور عشاير استان برق‌رساني و توزيع پكيج‌هاي خورشيدي میان عشایر را از جمله برنامه‌هاي در دست اقدام عنوان و خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان امور عشایر و وزارت نیرو در خصوص توزیع پکیج‌های خورشیدی منعقد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار