افزایش دوبرابری کشفیات مواد مخدر در هرمزگان/ دستور ویژه مدیرکل دادگستری برای تعیین تکلیف فوری احکام اعدام

رییس کل دادگستری هرمزگان ضمن تاکید بر مقابله هر چه جدی تر با سوداگران مرگ، گفت: از تمام دادستانها و روسای دادگستری های حوزه های مختلف قضایی استان می خواهیم تا احکام اعدام محکومان مواد مخدر سنگین هر چه سریعتر و فقط تا پایان نیمه اول امسال تعیین تکلیف شوند.
کد خبر: ۴۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰ 01 June 2015
به گزارش تابناک - جزیره، حجت الاسلام محمدصادق اکبری در جمع روسا، معاونان دادگستری و دادستانهای حوزه های قضایی هرمزگان اظهار داشت: ماندن این افراد در زندانها معنا ندارد و مسوولان حوزه های قضایی استان در خصوص تاخیر در اجرای اینگونه احکام باید پاسخگو باشند.
 
به گفته این مقام عالی قضایی هرمزگان، تأخیر در اجرای احکام قطعیت یافته محکومین موادمخدر مخصوصأ با اوزان بالا عملا موجب تجری و تکرار جرم و افزایش ورود موادمخدر به استان می گردد.
 
وی با بیان اینکه آمار سرقت به عنف و انواع سرقت های مسلحانه و جرایمی چون آدم ربایی از ابتدای سال تاکنون صفر بوده ، گفت: اما طبق آمارها آنچه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد فزاینده ای داشته، گرو کشی های مواد مخدر می باشد که موجبات آلودگی هرمزگان را فراهم آورده است.
 
حجت الاسلام اکبری تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 17 تن انواع مواد مخدر از سوداگران مرگ کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل در همین مدت کوتاه رشدی بیش از دو برابر را نشان می دهد.
 
رییس کل دادگستری هرمزگان ضمن تاکید بر مبارزه جدی با تمام کسانی که امنیت جامعه را به مخاطره می اندازند ،گفت: مبارزه بدون اغماض با اراذل و اوباش و اشرار و افرادی که امنیت جامعه را هدف گرفته اند در سال جاری در دستور کار محاکم سرتاسر استان قرار دارد.
 
حجت الاسلام اکبری با تصریح بر اینکه سلامت، نظم و کار، اصول سه گانه کار در دستگاه قضایی و پایه همه امور می باشد، بیان داشت: در سال 93 قوه قضاییه و سازمانهای تابعه، کار را به عنوان اولویت خود در نظر گرفته و از عملکرد بی حاصل و حواشی اجتناب کرده اند.
 
وی مهمترین و محوری ترین کار قضایی را همان اصل قضاوت عنوان کرد و در کنار آن پیشگیری از وقوع جرم، حفظ حقوق بیت المال، حفاظت از انفال و منابع طبیعی را از اقدامات ضروری این دستگاه دانست.



منبع: روابط عمومی دادگستری هرمزگان
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار