آرزو اسدی در گفتگو با تابناک:

حرکات منظم و مکرر بدنی موجب افزایش جریان خون در رگ می شود

کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی گفت: حرکات منظم و مکرر بدنی موجب افزایش جریان خون در رگ شده و همچنین با دریافت اکسیژن کافی رشد ونمو سلول های بدن افزایش می یابد.
کد خبر: ۴۲۳۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ 13 May 2017
آرزو اسدی امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهارداشت:هنگام فعالیت های بدنی، بهتراست از لباس های کم و کفش پاشنه کوتاه استفاده شود چراکه بهداشت ورزشکاران در دو بخش عمومی و اختصاصی می گنجدکه برای حفظ سلامت آنان توجه به تغذیه، خواب کافی، بهداشت و.....ضروری است.

وی در ادامه گفت: انجام‌فعالیت های ورزشی در هوای آزاد موجب استفاده از ظرفیت تنفسی ( تنفس عمیق) و پاکیزه شدن مجاری تنفسی فوقانی  می شود، و گنجایش ریه برای دریافت  هوای بیشتر افزایش می یابد.

کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی با بیان اینکه ورزش نباید بعداز انجام فعالیت های جسمی سنگین صورت گیرد، افزود: توصیه می شود که ورزش را نسبتا سبک شروع و سپس مقدار آنرا را شدت داد، و همچنین  ورزش متناسب سن و جنس افراد صورت گیرد .

اسدی افزود:با توجه به اینکه  استفاده نسل امروز ازفناوری روز موجب شده که از انجام فعالیت های ورزشی و‌ تحرکات بدنی بازبماند و سبب بروز بیماری هایی در افراد کم تحرک شده است، چراکه هنگام ورزش تغییراتی در عملکرد اندام ها  شکل می گیرد ، هنگامی که فرد ورزش می کندقدرت انقباض ماهیچه قلب او افزایش می یابد.

او تصریح کرد: ورزش جایگزین مناسبی  برای اوقات فراغت و بیکاری است، و موجب کاهش استرس در زندگی فرد برای انجام امور خویش می شود،  بهتر است افراد روزانه سی دقیقه پیاده روی را در برنامه ی خود بگنجاند، تا میزان چربی خون آنان متعادل شود.
گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار