وظیفه دولت، ایجاد بستر و فضای کسب و کار

کد خبر: ۴۲۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷ 02 June 2015
به گزارش خبرنگار بلاغ، امیدعلی پارسا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فرآیند توسعه نیاز به ارتقای کمی و کیفی سطح زندگی عامه مردم دارد، اظهار کرد: توسعه در زمان ایجاد فضای رقابتی از سوی دولت و انجام فعالیت‌های اقتصادی با انگیزه شخصی افراد جامعه به وجود می‌آید.

وی با اشاره به اینکه وظیفه دولت، ایجاد بستر و فضای کسب و کار است، افزود: در حال حاضر تمرکز دولت بر روی بهبود فضای کسب و کار است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران بیان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مرکز تخصیص منابع است و با رصد کردن برنامه‌ها، منابع مورد نیاز را به آن‌ها تخصیص می‌دهد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی مجدد سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان وظایف استاندار محدود نمی‌شود و به‌عنوان رئیس شورای برنامه‌ریزی استان فعالیت می‌کنند.

پارسا با بیان اینکه کل اعتبارات استان بین شهرستان ‍‍‍‍‍‌ها و بخش‌ها و دستگاه‌های اجرایی فعال تقسیم بندی می‌شود، اضافه کرد: تا اوایل شهریورماه سال جاری برنامه‌های شهرستان‌های مختلف استان را جمع آوری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال مانند سال گذشته دنبال می‌شود، گفت: در سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کردیم که امسال پیش بینی ۲۰ درصدی افزایش منابع آن را داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران خاطرنشان کرد: توسعه همه جانبه پایدار و متوازن در بخش‌های مختلف کشاورزی، خدمات و زیرساخت‌های آن از برنامه‌های دولت تدبیر و امید است.

این مسئول اضافه کرد: در راستای توسعه همه جانبه؛ ساماندهی جلسات، تمرکز شورا و کارگروه‌های تخصصی بر وظایف، اختیارات و مسئولیت‌های قانونی در دستور کار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قرار دارد.

پارسا با بیان اینکه اخذ نظرات تکمیلی دستگاه‌های اجرایی در خصوص اجرای برنامه‌های توسعه انجام می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه برنامه ششم توسعه کشور در سال جاری تعیین می‌شود، باید بی‌انضباطی‌های مالی سال‌های گذشته را به سمت انضباط سوق داد.

وی درباره نحوه تخصیص بودجه و منابع مالی به استان، افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید بدانند که معمولا ۸۵ درصد از منابع مالی آن‌ها تخصیص می‌یابد، هرچند تلاش داریم که منابع ملی و درآمد استان بیشتر شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با بیان اینکه ۸۵ درصد از اقدامات دولت به صورت ملی و مابقی به صورت استانی تصمیم گیری می‌شود، اضافه کرد: ساماندهی راه‌های اصلی اتوبان، ورودی استان‌ها، ساخت بیمارستان و ... پروژه‌های ملی هستند.

این مسئول با اشاره به نداشتن منابع و اعتبار مالی در کل کشور، گفت: لازم است تا پروژه‌های استان از طریق وزارتخانه پیگیری شوند و این اقدام نیازمند همکاری استاندار و مدیران در زمینه طرح پروژه‌ها به مسئولان کشوری است.

پارسا اعتبارات تملک دارایی در کشور را ۱۰ درصد و این رقم در مازندران ۳ درصد عنوان کرد و گفت: اعتبارات تملک دارایی ملی کشور و مازندران به صورت یکسان ۴۰ درصد است.

پارسا با بیان اینکه میزان اشتغال استان در بخش‌های کشاورزی و صنعت و معدن به ترتیب ۲۰ و ۳۲ درصد است، بیان کرد: میزان اشتغال در بخش خدمات استان نیز ۴۸ درصد است.

وی با اشاره به افزایش بیکاران تحصیل‌کرده استان و مشکلاتی که در اشتغال آنها وجود دارد، اضافه کرد: برای کمک به این جوانان باید به‌دنبال تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با بیان اینکه ۳ هزار پروژه در مازندران داریم که ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: در حال حاضر ۲۵۰ میلیارد تومان پیش‎بینی تخصیص اعتبار داریم.

این مسئول با اشاره به اینکه تامین اعتبار یک پروژه از محل‌های مختلف مشکلی ندارد، اضافه کرد: در سال‌های گذشته ۱۹ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‎تمام تعریف شد که با توجه به صرف هزینه مالی بسیار بیش از ۱۰ درصد پروژه‌ها را متوقف کردیم.

پارسا با اشاره به اینکه مبادلات تجاری با کشور روسیه نیاز به رعایت استانداردهایی دارد که در تامین آن مشکل داریم، گفت: به شرکت‌های خصوصی و تجاری اعلام کردیم تا استانداردهای مورد نظر را مورد توجه قرار دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار